داود کارگرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، شمار جایگاه های فعال عرضه سوخت مایع در استان زنجان را 58 جایگاه اعلام کرد.
وی با بیان اینکه رعایت موارد استاندارد در بخش های مختلف اهمیت بالایی دارد، اظهار داشت: در راستای اجرای وظایف سازمانی امسال در مجموع 3 هزار و 539 بازرسی از اصناف استان و یکهزار و 72 مورد نمونه برداری در این بازرسی ها انجام شده است.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: تا ابتدای شهریور امسال تمام ایستگاه های شارژ سیلندر گاز 2 بار بازدید شدند، در نتیجه آن نظارت ها موجب از رده خارج شدن سیلندرهای معیوب شد.
وی تاکید کرد: همچنین در مجموع 833 مورد بازرسی طی سال جاری از واحدهای تولیدی زنجان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد زنجان با اشاره به اینکه از این تعداد بازرسی 261 مورد به بخش صنایع غذایی ارتباط دارد، افزود: این بخش، از حساسیت بالایی برخوردار است و نظارت در این حوزه بیش از سایر بخش ها است.
وی اظهار داشت: علامت استاندارد نشان دهنده کالای تولیدی است که حداقل کیفیت مورد انتظار را دارد و می تواند نیاز خریدار را تامین نماید.
به گزارش ایرنا، بیش از 30 هزار استاندارد ملی برای محصولات، کالاها و خدمات مختلف تدوین شده است.
شرکت های بازرسی مورد تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، طی سال گذشته تعداد پنج هزار و 236 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان، انجام دادند.
نزدیک 90 درصد استانداردهای ملی ایران منطبق با استانداردها و معیارهای جهانی است و می توان محصولات داخلی دارای این نشان را در بازارهای بین المللی نیز عرضه کرد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.