داوود کارگرزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آن دسته از تولیدکنندگانی که خواهان حضور گسترده در بازارهای بین المللی و عرضه محصولات خود هستند می توانند به توان استانداردهای ملی اتکا کنند.
وی یادآورشد: آندسته از استانداردهای جهانی که با فرهنگ و موقعیت ایران سازگاری ندارند به حتم بومی سازی می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.
کارگرزاده اظهار کرد: حضور محصولات دارای نشان ملی استانداردهای در بازارهای جهانی آسانتر و راحت تر امکانپذیر است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: میزان کیفیت حداقلی محصولات به طور معمول در چهار رده کارخانه ای، ملی، منطقه ای و بین المللی دسته بندی می شوند.
وی تاکید کرد: گاه خود واحدهای تولیدی برای حضور مستمر در بازارهای جهانی، محصولی با کیفیت تر از استانداردهای ملی و منطقه ای تولید می کنند.
کارگرزاده خاطر نشان کرد: هم اکنون هم در صورتی که واحدهای صنعتی این استان خواهان حضور مستمر و پایدار در بازارهای جهانی هستند باید نسبت به استانداردسازی کالاها و دریافت نشان استاندارد اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: اگرچه دریافت نشان استاندارد برای تمام کالاها ضروری نیست اما تولیدکنندگان باید متوجه باشند که با دریافت این نشان فرصتی برای رقابت با محصولات دیگر کشورها پیدا می کنند.
وی ادامه داد: زمانی که محصولی از نشان ملی استاندارد برخوردار است، در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن و فرصتی برای رقابت دارد.
پیش از این مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفته بود که ضریب نفوذ استاندارد در میان واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری به 95 درصد می رسد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.