به گزارش ایرنا، غلامرضا امینی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه در حوزه استاندارد استان زنجان افزود: رابطه معنا داری میان توسعه استانداردهای ملی و پیشرفت کشورها وجود دارد.
وی یادآورشد: در صورتی که واحد تولیدی خواهان صادرات محصول خود باشد، پیش از هر اقدامی باید با معیارها، استانداردها و نکات فنی کشور مقصد آشنا شود.
امینی اظهار کرد: پس از کسب این اطلاعات نوبت به دریافت اطلاعات کشور مقصد در خصوص مقررات فروش محصولات وارداتی، مقررات کنوانسیون های بین المللی، اتحادیه ها و در نهایت موافقت نامه های میان کشورهاست.
مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران گفت: در مقررات فنی کسی توجهی به تکنولوژی نمی کند در حالی که در استانداردها اساس کار توجه به فناوری است.
وی خاطرنشان کرد: استانداردها حاصل اجماع جمعی از ذینفعان و متخصصان است و در آن هر آنچه مطرح می شود باید قابل ارزیابی و اندازه گیری باشد.
امینی کیفیت و استاندارد را متفاوت خواند و ادامه داد: کیفیت به موضوع مطلوبیت و استاندارد به شاخص های کیفی قابل سنجش توجه دارد و شاید بسیاری از مطالبات مردم در قالب استانداردها مطرح نشود.
مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال سازمان استاندارد ایران به راه اندازی پویش استانداردسازی خدمات، تولیدات، جامعه و اقدامات اشاره کرد و گفت: رویکرد نوین استانداردسازی پیش بینی شده است و تمام واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی مشمول دریافت استاندارد اجباری باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی استان زنجان هم در این جلسه گفت: در کشوری که سود بانکی حداقل 2 برابر میزان تورم است، تولید معنا ندارد.
علی وقفچی بر لزوم استانداردسازی تمام بخش ها در کشور تاکید کرد و افزود: مهمترین بخشی که باید مورد توجه استانداردسازی قرار گیرد، نیروی انسانی کشور است.
وی بهره وری نیروی انسانی را بزرگترین استانداردسازی مورد نیاز کشور خواند و بر لزوم تلاش تمام مسئولان و برنامه ریزان برای ارتقای بهره وری در کشور تاکید کرد.
وقفچی تصریح کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشور افزایش میزان بهره وری است که تا کنون از آن غافل مانده ایم.
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور مشکل دارد و باید اصلاح شود، امروز کشور نیاز به تحول اساسی در زمینه نیروی انسانی و سیستم اقتصادی دارد.
در پایان این مراسم از 6 واحد تولیدی نمونه در حوزه استاندارد استان زنجان تجلیل شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.