نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: هیچ کسی نمی‌تواند در تصمیمات من تاثیرگزار باشد، هر چند دیدگاه افراد مختلف را جویا می‌شوم اما تحت فشار کسی، تصمیم‌گیری نمی‌کنم.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در دیدار با فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب اطلاح‌طلب در استان زنجان، افزود: همه جلسات با احزاب باید مشترکا و با یکدیگر باشد. اینکه این جلسه جدا است، صرفا به ‌خاطر زمان بوده تا فعالان بتوانند در زمان مورد نیاز صحبت‌های خود را بیان کنند.

 

وی با بیان اینکه همه گروه‌ها در چارچوب قانون مورد حمایت هستند، تصریح کرد: احزاب سیاسی و فعالیت آن‌ها تضمین امنیت جامعه است.

 

استاندار زنجان همچنین به موضوع انتصابات در استان اشاره کرد و ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند در تصمیمات من تاثیرگذار باشد. البته دیدگاه افراد مختلف را جویا شده ولی تحت فشار کسی، تصمیم‌گیری نمی‌کنم.

 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه انتصابات بر اساس شایستگی عملی افراد و پاک‌دست بودن آن‌ها انجام شده است، اظهار کرد: افراد باید پاک‌چشم بوده، به قدرت چشم نداشته و معارض دولت نباشد و همه انتخابات بر این مبنا بوده و پس از این نیز سیاست ما همین است.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیریت در سال‌جاری نیاز به افرادی چابک و صادق دارد، گفت: سیاست کلی ما این بوده و انتخابات ما نیز بر این اساس انجام شده است و اگر افراد غیر از این خصوصیات را داشته باشند قطعا مورد انتخاب بنده نیست و نخواهد بود.

 

استاندار زنجان در ادامه به حوزه جوانان و موضوعات مرتبط با بانوان اشاره کرد و یادآور شد: به مدیران کل اعلام شده است که در انتخابات از بانوان واجد شرایط استفاده کنند و به‌دنبال بهره‌مندی از نیروی جوان هستیم، البته باید رده‌ها طی شود تا مناصب ارتقا یابد.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران از خارج از مجموعه انتخاب نشده و نخواهند شد، گفت: افراد باید تجربه فعالیت در آن حوزه را داشته باشند. البته بیشتر انتخابات باید در چارچوب استان باشد، هر چند افرادی را بنا بر ضرورت از خارج از استان انتخاب کرده‌ایم که دلایلی برای این کار داریم. البته اصل ما انتخاب افراد بومی در تصدی مشاغل است.

 

حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه همه شرایط امسال را دانسته و به آن واقف هستیم، اظهار کرد: در این شرایط تلاش کردیم کارها را در مسیر درست پیش ببریم. حتی یک جلسه رفع موانع تولید در استانداری تشکیل نشده و در واحدهای تولید حضور پیدا کردیم. اگر مشکلی در استان قابل حل باشد، موارد بررسی و حل می‌شود، در غیر این صورت از وزارتخانه برای رفع مشکل بهره می‌بریم‌.

 

وی ادامه داد: از زمان تصدی پست استانداری ۶ واحد تولیدی مشکل‌دار به چرخه تولید بازگردانده شده است. اگر مسائل این‌ها حل نمی‌‌شد قطعا به مشکل برخورد می‌کردند. ۷ واحد تولیدی راکد را نیز داریم که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته تا امسال به چرخه تولید بازگردند. در ۴ واحد تولیدی نیز طرح توسعه را به مرحله اجرا درآوردیم.

 

حقیقی به ۹۱ دیدار با مسئول برای رفع مشکلات استان اشاره کرد و گفت: تاکید ما حضور مسئولان در استان است تا بتوانیم مشکلات را در استان بیان و با حضور این افراد برطرف کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد راسخ به این مهم داریم که باید بدون شعار عمل کنیم، تصریح ‌کرد: استفاده از نیروی جوانان در همین راستا است. حضور در بین مردم نیز با این هدف انجام شده است.

 

استاندار زنجان به فعالیت احزاب برای حضور در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت خارج از چارچوب مورد قبول نیست و مسئولان در گام نخست باید تذکر داده و در صورت تکرار باید برخورد شود. انتخابات زمان دارد و باید در مسیر درست کار کرد.

 

وی ادامه داد: در انتخابات هدف و مقصد ما اجرای قانون است و هیچ‌کس نیز خارج از قانون نباید زیاده‌خواهی کند و امور باید با بی‌طرفی پیگیری شود. در انتخابات باید مردم مشارکت کنند و اقبال مردم به هر سمتی مورد قبول است و فقط هدف حضور حداکثری است که باعث افزایش وحدت می‌شود.

 

حقیقی با اشاره به اینکه انتخابات باید آسیب‌شناسی شود، تاکید کرد: همه موارد باید بررسی شود و نقاط ضعف برطرف شود. البته آسیب‌شناسی انتخابات استان انجام شده است. در ضمن آموزش لازم در انتخابات نیز مورد تاکید است.

 

وی افزود: انتخابات را به ۱۱ مرحله تقسیم کرده‌ایم و در حال حاضر در مرحله اول هستیم و امور را مرحله به مرحله اجرا و لوازم مورد نیاز آن نیز فراهم خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، استاندار زنجان در ادامه این دیدارها، با نمایندگان احزاب اصولگرایان و اعتدالیون نیز دیدار خواهد کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.