دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که مبلغ دریافتی بیمه سلامت از بیمه شده بسیار ناچیز است و بر این اساس سازمان بیمه سلامت نیز برای رفع این مهم به دنبال تامین منابع مالی پایدار از قبیل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده یا درصدی از مواد یا محصولات آسیب رسان است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس دولت ارزیابی وسع (بررسی استطاعت مالی)را پیگیری می کند که یکی از کارهای مهم سازمان پشتیبانی، حمایت از اقشار آسیب پذیر است و در این راستا با حفظ کرامت نیز گروههای تحت پوشش کمیته امداد نیز به سازمان بیمه سلامت منتقل شد.
وی اظهار داشت: اجرای آزمون وسع (بررسی استطاعت مالی) بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه این کار مهم باید توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گیرد که تاکنون انجام نگرفته و تحقق این مهم به پوشش واقعی بیمه شدگان منجر می شود.
ابراهیم خانی افزود: تمامی آحاد مختلف مردم در کشور حداقل یک بیمه پایه ای باید داشته باشند و آخرین امار ارائه شده در ارتباط با افراد فاقد هیچ این نوع بیمه هفت میلیون نفر بود در حالی که آمار بیمه شدگان با بیمه شدگان تامین اجتماعی دیگر از جمعیت کل کشور نیز بالاتر بود.
وی تاکید کرد: این آمارها بیانگر ان است که رفع همپوشانی های بیمه ای کامل نشده و اجرایی شدن آزمون وسع ، درکنار آن مساله همپوشانی امکان جذب و تحت پوشش افراد واجد شرایط بیش از گذشته فراهم می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: با بهره گیری بانک اطلاعاتی ارگان های بیمه گری استان استحقاق سنجی انجام گرفته و امکان رصد همپوشانی و رفع این مساله بصورت مستمر وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: بصورت ماهانه آمار رفع همپوشانی بصورت مستمر انجام می گیرد که طبق گزارش اعلام شده این تعداد بطور متوسط از بیمارستان ها بخش بستری 20الی 25 نفر است که 99 درصد آن از سوی به تامین اجتماعی ارتباط دارد.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر بیش از 50 درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.