به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی روز پنجشنبه در همایش حکمت مطهر در سپاه ناحیه ابهر، افزود: شهید مطهری معتقد بود اصلاح و تغییر یک جامعه از مسیر اصلاح افکار و عقاید عموم مردم امکان پذیر است بنابراین تمام تلاش خود را برای اصلاح افکار جامعه مبذول کرد.
وی تصریح کرد: دشمن از راه نفوذ در باورها می خواهد بر کشور ما تاثیر بگذارد و اگر نتوانیم باورها و عقاید خود را حفظ کنیم در برابر هجوم فکری و فرهنگی دشمن آسیب می بینیم.
حجت الاسلام دولابی تاکید کرد: کتاب داستان راستان شهید مطهری نشان می دهد ایشان اصلاح فکری جامعه را از کودکان و نوجوانان آغاز کرد همان‌گونه که امام راحل انقلاب را از تربیت نسل جوان و اصلاح افکار و عقاید آنان آغاز و در نهایت انقلاب اسلامی موجب اصلاح سیاسی و تغییر معادلات جهانی شد.
وی با اشاره به اینکه هفته عقیدتی سیاسی نباید تشریفاتی باشد اظهار داشت: هفته عقیدتی سیاسی یعنی اینکه ببینیم که انقلاب چگونه به ثمر نشست و بدانیم چگونه می ماند و آگاه باشیم چگونه دشمنان می‌توانند انقلاب اسلامی را از دست ما بگیرند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: انقلاب از طریق فعالیت فکری و فرهنگی ایجاد شد و بقای انقلاب در گرو همین فعالیت ها و باورهای مردم است در صورتی که این کار را جدی نگیریم باید منتظر آسیب های جدی به انقلاب اسلامی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر ذهن و فکر جوانان و مردم را رها کنیم دشمن از راه فضای مجازی ذهن جوانان ما را می رباید و اعتقادات آنان را تغییر می‌دهد.
حجت‌الاسلام دولابی یادآور شد: معنای هفته عقیدتی سیاسی این است که حواسمان باشد دشمنان از طریق ترویج افکار باطل در فضای مجازی چه آسیب های جدی به جامعه وارد می کنند.
وی ادامه داد: در این هفته باید بیدار باشیم و از فرصت ها استفاده کرده و اجازه ندهیم فقط دشمن در این میدان جنگ فعالیت کند و ما نیز به مدد جوانان انقلابی حرکت رو به جلو را آغاز و در مقابل این ولنگاری فرهنگی ایستادگی کنیم.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.