رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها روز پنجشنبه در آخرین نشست این گردهمایی گفت: امروز باید برای نجات جوان دانشگاهی به محتوا و بیان متقن مسلح شد و با ادبیات روز و شکلی جدید به بیان صحیح معارف پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی افزود: سرعت تحولات در عصر کنونی به نحوی است که هر روز مسئله و شبهه ‏ای تازه در قالبی جدید به جامعه القا می شود لذا زندگی در چنین عصری به نحوی است که نه تنها بین دو نسل بلکه در یک نسل و در سنین مختلف تفاوت فاحشی وجود دارد.
وی در ادامه خطاب به معاونان آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاهها و مراکز آموزشی گفت: این در حالی است که متراکم ترین بخش جامعه که سیر تحولات به وضوح در آن نمود پیدا کرده دانشجویان هستند و شما تنها کسانی هستید که در این دوره هجوم رسانه ها و عصر ارتباطات در دانشگاه حلال مسائل و شبهاتی می باشد که هر روز به نحوی جدید و در قالبی نو در ذهن دانشجو القا می شود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: امروز در دورانی قرار داریم که فضای مجازی در یک افسارگسیختگی بی بدیل قرار دارد و انواع مختلف داده ها و اطلاعات صحیح و غلط را در برابر ذهن مخاطب قرار می‏ دهد. البته جامعه جوان دانشگاهی بیشترین تعامل را با این فضا دارد و تنهاترین ملجا و منبع تشخیص حق و باطل در دانشگاه‏ها نیز اساتید دروس معارف خواهند بود.
وی ادامه داد: مولفه های یک تمدن به میزان تولید علمی است که در مبدا آن اتفاق می افتد و اگر ما مدعی ایجاد تمدن اسلامی هستیم که قرار است جهان را مدیریت کند باید تولید علمی مبتنی بر مبانی اسلامی داشته باشیم.
حجت اسلام رستمی گفت: رویکرد قطعی نهاد رهبری در دانشگاهها آماده کردن لوازم مورد نیاز برای رسیدن به این رسالت و باور من این است که مدرس معارف اسلامی با مدرس همه دروس متفاوت است زیرا تکلیفی فراتر از ارائه چند واحد درس را دارد و باید تربیت عقل وتعلیم انسانی دانشجویان را نیز به عهده داشته باشد.
گردهمایی معاونان آموزشی پژوهشی و مدیران گروههای معارف اسلامی دانشگاهها و مراکز آموزشی سراسر کشور با شعار محوری 'دهه پنجم انقلاب، نوآوری در ادبیات، تحول در محتوا' طی روزهای سوم و چهارم بهمن ‌ماه جاری در مشهد برگزار شد. در این گردهمایی پیرامون اموری همچون 'تغییر ادبیات دینی تدریس و متون درسی گروههای معارف اسلامی، تبیین سیاسی و فرهنگی مسائل دانشگاه، چهل سالگی انقلاب اسلامی و مقاومت و افول قدرت آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
'پنلهای تخصصی گروههای معارف اسلامی، بررسی مسائل آنها و کارگاه ضرورت طرح ادبیات داستانی' از دیگر برنامه ‌های گردهمایی معاونان آموزشی پژوهشی و مدیران گروههای معارف اسلامی دانشگاهها و مراکز آموزشی بود.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.