به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد فروهر روز دوشنبه در اجلاس شهرستانی نماز در سینما مهر آبادان با بیان اینکه امروز ما رسالت سنگینی نسبت به فضای مجازی داریم افزود: گستردگی فضای مجازی امروزه پیچیده تر شده و اسباب هوشمند روز به روز افزایش می یابد و دسترسی نامحدود به تصاویر غیر اخلاقی از طریق فضای مجازی تسهیل شده است.
معاون آموزش و پژوهش دفتر مطالعات فضای مجازی انقلاب اسلامی در ادامه فریضه نماز را یکی از بهترین فیلترهای کنترل و فرهنگ سازی فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان در کشور دانست و گفت:کانون خانواده یکی از اهداف در تیررس دشمن است.
وی با بیان اینکه گره های امنیتی دشمن در فضای مجازی نگران کننده است افزود: اگر شیوه های دعوت به نماز را در فضای مجازی رصد کنیم مقاله ها و ابتدایی ترین مباحث مربوط به دین و نماز است.
امام جمعه آبادان نیز در این اجلاس گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی که جامعه ما را تهدید می کند فاصله گرفتن از معنویت است.
حجت الاسلام علی ابراهیم پور افزود: چرا شیعیان مورد هجمه وهابیت قرار می گیرند چون به نماز اول وقت اهمیت نمی دهیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید می کنند نماز خواندن در مدارس است چرا که نماز اول وقت مورد نیاز جوانان و نوجوانان است.
امام جمعه آبادان افزود: وقتی نماز اول وقت اقامه شود خیلی از آسیب های اجتماعی همچون فساد اقتصادی، بی حیایی، بی حجابی و دزدی در جامعه کاهش می یابد.
حجت الاسلام ابراهیم پور افزود: وقتی معنویت نماز در جامعه حاکم شود خیلی از مسایل و مشکلات در جامعه از بین می رود.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان نیز در این نشست بر ترویج فریضه نماز در ادارات تاکید کرد و گفت: یکی از خروجی های مهم بر پایه فریضه نماز ترویج اخلاق اداری در سطح دستگاههای اجرایی است. هر قدر بتوانیم این فریضه را در ادارات گسترش دهیم خروجی آن گسترش اخلاق انسانی بین کارکنان آن دستگاه خواهد بود.
بیژن ربیعی افزود: قطعا نگاه ارباب رجوع به عملکرد دستگاههای اجرایی در اخلاق اداری و تکریم ارباب رجوع متمرکز است.
در پایان این نشست از فعالان فریضه نماز در آبادان تجلیل شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.