به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز پنجشنبه در دیدار با برخی مسئولان و متولیان فرهنگی در یاسوج افزود: یکی از مشکلات و چالش های اساسی فراروی جامعه آرمانی، بی اعتقادی به پایه ها و پای بست های اخلاقی و فرهنگی است.
وی در تبیین بروز این چالش تصریح کرد: هر گاه یک مسئول فرهنگی، یا طلبه و یا هر مسئول و متولی به مثابه رسالتی که بر عهده اش گذاشته شده، به آن وظیفه معتقد و متعهد نباشد، باید منتظر بروز اتفاقات شوم در آن جامعه بود.
وی وظیفه متولیان فرهنگی را در حراست و پاسداری از موقعیت ها و فضیلت های انسانی مهم و سنگین دانست و گفت: سلب مسئولیت و تسامح در این عرصه به مثابه فروریختن بنیان های اصیل این فضیلت ها است.
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر الهام گرفتن مسئولان و متولیان عرصه فرهنگ و هنر بر پنج عنصر اعتقادی از نظر اسلام شامل عنصر نعمت، ولایت، حضور، مرگ و عنصر مسیر پایان انسان برای شاکله های اصلی و شخصیتی نظام فرهنگی در جامعه نیز تاکید کرد.

** هنر انقلاب مسیر شتابنده به سوی تعالی جامعه است
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در بخشی دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شهادت شهید اهل قلم و هنر شهید مرتضی آوینی ، گفت: معنای حقیقی هنر متعهد انقلاب در حقیقت سیر پرشتاب به سوی رشد و تعالی جامعه اسلامی و آرمانی است.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: روز هنر انقلاب منشوری برای عزت و عظمت ایران اسلامی و نفی تمامی تناقض ها و پارادوکس های گذشته یک کشور شیعی که اگر چه قدرت داشت اما اقتدار لازم را نداشت و قدرتش قدرت برده سالارانه بود.
آیت الله ملک حسینی گفت: هنر انقلاب ایجاد یک جبهه جدید مقاومت مقابل فسق و جور استبداد و استکبار بود.
وی با بیان اینکه برای شناخت واقعی جایگاه هنر متعهد انقلاب همواره باید آن را با گذشته های انقلاب مقایسه کرد ، یادآور شد: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته همواره سرشار از هنرهای فراوانی در عرصه های گوناگون بوده است.
آیت الله ملک حسینی ادامه داد: اما همواره، همراه هر کدام از این هنرهای ناب اتفاقات بد نیز رخ داده است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد افزود: چنانچه همراه با هنر آزادی در کنارش برخی اتفاقات نامیمونی از جمله هتک حرمت ها، بی ادبی ها ، بی اخلاقی ها در فضای حقیقی و مجازی به عنوان مولود ناخلف آن رخ داده است.
آیت الله ملک حسینی یادآور شد: همچنان که رونق اقتصادی در کشورمان که خود از هنرهای انقلاب است، نیز همراه خود برخی رانت خواری ها، زیاده خواهی و افزون طلبی ها در این عرصه را به دنبال داشته است.
وی همچنین به تصمیم نابخردانه اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه مقتدر و مولود انقلاب اشاره کرد و گفت: جایگاه و محبوبیت سپاه پاسداران به عنوان مرزداران و پاسداران عرصه فرهنگ و فضیلت ها و آرمان های انقلاب در دل ملت غیرو ایران پیش از پیش شد.
وی تصریح کرد: از زمان تصمیم آمریکا جلوه های نابی از همدلی ها و انسجام و وحدت در کشورمان در مقابل این شرارت ها و دشمنی های استکبار به وجود آمده است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.