احمد سعادتمند، روز سه شنبه در جلسه المپیاد استعدادهای برتر ورزش استان زنجان که با حضور رئیس، نایب رئیس و دبیران هیات های ورزشی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد افزود: میدان باید برای ورزشکاران مستعد شناسایی شده در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی باز باشد تا بتوانند توانمندی و شایستگی های بالای خود را نشان دهند.
وی با تاکید براینکه توجه به ورزشکارن مستعد شناسایی شده، انگیزه آنان را برای درخشش بهتر و بیشتر در مسابقات آتی، ارتقا می بخشد، اظهار داشت: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی بر اساس برنامه و اهداف ترسیم شده برگزار می شود.
سعادتمند با بیان اینکه این دفتر به دقت حمایتهای صورت گرفته توسط فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان از نفرات مستعد شناسایی شده در نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را رصد می کند، خاطرنشان کرد: برگزاری این المپیاد، موجب دیده شدن ورزشکار مستعد، هزینه کرد صحیح فدراسیون ها، رعایت عدالت محوری، ایجاد شور و نشاط در بین ورزشکاران مستعد و وحدت اقوام، می شود.
وی با اشاره به اینکه استعدادیابی از وظایف اصلی دفتر توسعه آموزشهای پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان است، اظهار داشت: به رغم مشکلات اقتصادی، مجبوریم استعدادیابی و استعدادپروری را برای رشد و اعتلای ورزش کشور مورد توجه جدی قرار دهیم و در این راستا نیز با برنامه و استراتژی مشخص شده حرکت می کنیم.
مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدیابی وزارت ورزش و جوانان، گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دو دوره از رقابت های المپیک شرکت نکرد اما پس از آن در هشت دوره از این المپیک ها شرکت کرده ایم و تلاش می شود سهم ایران از مدال های توزیع شده در المپیک های آتی بیشتر شود.
سعادتمند با بیان اینکه ایران باید بر قله دنیا بایستد، افزود: عدالت در استعدادیابی ها باید رعایت شود و نباید حق و حقوق هیچ ورزشکار مستعدی ضایع شود.
وی به برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش سال 97 که در 78 رشته ورزشی برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این المپیاد 2 هزار و 400 ورزشکار مستعد شناسایی شد اما امسال 80 رشته ورزشی را به مرحله اجرا خواهیم گذاشت.
سعادتمند با تاکید براینکه نباید نگاه جنسیتی در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را داشت، تصریح کرد: باید به بانوان که سهم ما را در رنکینگ ارتقا می بخشند، توجه بیشتری شود.
این مسئول تاکید کرد: تلاش می شود امسال میزبانی المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از 30 استان سال 97 به 10 استان تقلیل یابد و در سال پنجم تعداد این استان ها به رقم یک برسد و هر استانی که بستر و زیرساخت مناسب داشته باشد میزبانی را عهده دار شود.
سعادتمند با بیان اینکه در المپیاد امسال، زنجان نیز جزو 10 استان میزبان خواهد بود، ادامه داد: این دفتر، طرح پارالمپیاد را نیز در دستور کار دارد و در دهه فجر امسال نیز بیش از 15 رشته ورزشی را با حضور ورزشکاران مستعد شناسایی شده در المپیاد، برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه سهم استان زنجان از نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، تعداد 57 ورزشکار مستعد بود که امید است زیر چتر حمایتی قرار گیرند تا احساس کنند که به آنها توجه می شود.
مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدیابی وزارت ورزش و جوانان، یاد آور شد: این المپیاد، تنها پروژه ای بود که اعتبار آن یک هفته قبل از برگزاری رقابت ها، از سوی وزارت ورزش و جوانان به استانهای میزبان اختصاص یافت و از این لحاظ نیز این وزارتخانه ریالی بدهی به این استان ها ندارد.
6084/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.