به گزارش ایرنا، سجاد سالک شامگاه روز دوشنبه در گردهمایی فصلی سازمان های مردم نهاد جوانان در محل سرای ورزشکاران استان اصفهان افزود: بر اساس افزایش امید به زندگی در کشور، سن دوره جوانی نیز باید افزایش یابد.
وی بیان کرد: افزایش سن دوره جوانی در شورای عالی ساماندهی امور جوانان به تصویب رسیده که اجرایی شدن این مصوبه نیازمند تصویب آن در شورای عالی جوانان کشور است.
مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تشکیل شورای عالی جوانان کشور دو سال به تاخیر افتاد، خاطرنشان کرد: این شورای شنبه هفته آینده به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و مسائل مربوط به جوانان از جمله افزایش سن جوانی در آن بررسی و تصمیم گیری می شود.
وی از اختصاص شناسه اقتصادی به سازمان های مردم نهاد جوانان خبر داد و گفت: پس از انجام تفاهم بین وزارتخانه های ورزش و جوانان و کشور فرایند اختصاص شناسه ملی به سازمان های مردم نهاد جوانان تعیین و بزودی آیین نامه آن از سوی وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ می شود.
وی یادآورشد : پس از ابلاغ این آیین نامه اعضای هیات موسس سازمان های مردم نهاد جوانان باید نسبت به دریافت شناسه ملی خود از واحد ثبت شرکت های غیرتجاری سازمان ثبت اسناد اقدام کنند.
سالک به فعالیت های سازمان های مردم نهاد جوانان اشاره و اضافه کرد : فعالیت های گسترده ای در این تشکل ها توسط جوانان انجام می شود اما گزارش دهی و مستندسازی فعالیت های ضعیف است.
وی ضعف در اطلاع رسانی فعالیت تشکل های مردمی را باعث ناشناخته ماندن فعالیت های آن ها دانست و تصریح کرد: بی توجهی به این موضوع قدرت دفاع وزارت ورزش و جوانان از تشکل های مردم نهاد را کاهش داده است.
وی از برگزاری جشنواره اتفاق و درجه بندی تشکل های جوانان خبر داد و گفت: رتبه بندی و سنجش فعالیت این نهادها بر اساس گزارشات و مستندسازی آن ها خواهد بود.
در این نشست سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان دغدغه ها و نیازهای خود را بیان کردند.
دو هزار سازمان مردم نهاد جوانان در کشور به ثبت رسیده که 200 باب آن متعلق به استان اصفهان که بیش از دو هزار جوان در این تشکل ها فعالیت مدنی دارند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.