به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: انسان از دوران کودکی، حافظه قوی برای یادگیری دارد و آموزش‌ها را فراموش نمی‌کند و در آینده می‌تواند شغل مورد علاقه خود را بر این اساس به دست آورد.
وی مهارت‌آموزی از سنین پایین را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: انسان در هر لحظه به آموزش نیاز دارد و آموزش بر 2 نوع است.
انصای خاطرنشان کرد: آموزش رسمی که در مدارس و دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: آموزش‌های تکمیلی و عملی مادام‌العمر نیز از سنین پایین در بین تمام مقاطع مورد نیاز است تا فرد با مهارت‌های مورد علاقه خود آشنا شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای همزمان با هفته معرفی مشاغل و از 2 تا 11 اردیبهشت انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر 14 مرکز زیر نظر این اداره کل، 135 آموزشگاه آزاد فعال نیز در این طرح مشارکت می‌کنند.
انصاری اظهار داشت: کارشناسان و مشاوران فنی و حرفه‌ای در جریان این بازدیدها در خصوص شغل مربوطه و نحوه فعالیت آن توضیح خواهند داد.
انصاری ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، کارآموزان موفق در بخش المپیادها و کارآفرینی در مراکز حضور یافته و تجارب موفق خود را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه می‌خواهیم آموزش فنی و حرفه‌ای جای ویژه‌ای در جلسات اولیا و مربیان داشته باشد، ابراز کرد: نشانی مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌ها به آموزش و پرورش استان ارائه شده و دانش‌آموزان می‌توانند با خانواده خود در این بازدیدها حضور یابند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه عناوین سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رونق تولید یعنی به سطحی از تکنولوژی برسیم که با کمترین سرمایه، بیشترین بهره‌وری و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه تمام جامعه توقع شغل اداری دارند، خاطرنشان کرد: برای مثال؛ اگر همه مهندس یا دکتر شوند پس تکلیف سایر مشاغل چه می‌شود و این افراد به چه کسانی خدمات خواهند داد و در مقابل، خدمات مورد نیاز خود را از چه کسانی دریافت خواهند کرد در حالی که شرکت‌های خصوصی متقاضی نیروی ماهر هستند اما هیچ کس قبول نمی‌کند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.