به گزارش ایرنا، سعید شبستری خیابانی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت مقام معلم در جمع دانش آموزان هنرستان اکبریه تبریز با بیان اینکه معلمی، شغل انبیاست و این قشر مثل شمع می‌سوزند و روشنایی می‌دهند، افزود: این قشر بسیار موثر و فهیم جامعه با جان و دل تلاش می‌کنند و فرزندان ایران اسلامی را همچون فرزندان خود تعلیم و تربیت می‌دهند.
وی نیروی انسانی سالم، متخصص و متعهد را مهم ترین سرمایه کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و ادامه داد: جامعه امروزی نیازمند شخصی است که بتواند گرهی از مشکلات مردم را بگشاید و دیگر نفت و گاز، مهم ترین و بهترین سرمایه جوامع محسوب نمی‌شود.
وی امنیت موجود در ایران را بهترین نعمت کشور دانست و افزود: در سایه تعلیم و تربیت دانش آموزان و جوانان ایران به دست معلمان دلسوز و مخلص، دست هر گونه متجاوزی به کشور را قطع کرده‌ایم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اظهارکرد: جوانان این مرز و بوم، یک زمانی سینه‌های خود را در جبهه‌های حق علیه باطل سپر کرده و از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی حراست کردند و امروز نیز صدها کیلومتر دورتر از مرزهای کشور با دشمنان و تکفیری ها می جنگند تا آرامش و آسایش بیشتری را برای مردم به ارمغان بیاورند.
شبستری گفت: امروز با افتخار اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران در کمال آزادی و استقلال و بدون وابستگی به بیگانگان به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به وجود 5 هزار معلم و 30 هزار دانش آموز شهید در کشور، اظهار کرد: مرد فهیم ما هیچ گاه زحمات و جان نثاری های این 2 قشر موثر جامعه را از بین نبرده و همیشه خود را مدیون این عزیزان می‌دانند.
وی با اشاره به مهم ترین اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش گفت: من در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده‌ام و از نزدیک، مشکلات فرهنگیان را دیده و لمس کرده‌ام؛ ولی به جرات می‌توان گفت که در دولت تدبیر و امید، بسیاری از مشکلات رفاهی این قشر رفع شده هرچند هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.
این مقام مسئول با اشاره به دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌ها و پیشرفت‌های روز دنیا در حوزه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، عمرانی و اقتصادی افزود: تمامی این پیشرفت‌ها مرهون زحمات معلمان، دانش آموزان و دانشجویان است و ما باید زحمات آنان را قدر نهیم.
شبستری، معلمی را توفیقی الهی دانست و افزود: معلم، علاه بر آموزش علم به دانش آموزان، علم اخلاق و زندگی را نیز به آنان می‌آموزد و بهترین تجارب زندگی خود را به فرزندانمان منتقل می‌کند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم اظهارکرد: به سبب گستردگی کار آموزش و پرورش بالطبع نارسایی هایی وجود دارد که با تمام توان درصدد به حداقل رساندن آن هستیم به طوری که در 41 ماه گذشته با کارشبانه روزی نسبت به تغییر و ارتقاء شاخص های مختلف گام های جدی برداشته شده است.
جعفر پاشایی اضافه کرد: با وزیدن نسیم تدبیر و استقرار آرامش بر مدار عقلانیت، اعتدال، اخلاق و کار جمعی و سیستمی به دور از مسائل حاشیه ای از هیچ همه چیز در عرصه نظام آموزش و پرورش استان جریان داشته است.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان از کسب مقام اول اجرای پروژه مهر و هفته بزرگداشت مقام معلم طی 2 سال پیاپی در کشور توسط آذربایجانشرقی خبر داد و گفت: در شاخص ارزیابی نظام آموزشی که پوشش تحصیلی است در دوره ابتدایی نزدیک 100 درصد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در استان در راستای رضایتمندی معلمان فرهنگیان اقدامات جدی صورت گرفته و مرکز تکریم فرهنگیان شماره 3 تبریز با خدمات و امکانات رفاهی رایگان برای بیماران صعب العلاج فرهنگی در این راستا قدم برداشته است.
وی یادآوری کرد: هر جامعه ای اسطوره های کشورش را فراموش کند به اسطوره های کشورهای دیگر مفتخر شده و این برای فرهنگ وآرمان آن جامعه خطرناک است.
پاشایی با تاکید براینکه ما بدنبال آموزش و پرورش پویا، کارآمد وتحول آفرین هستیم اظهارکرد: هدف و نگاه مسئولان تعلیم وتربیت، پرورش دانش آموزان چند بعدی و دارای مهارت های اجتماعی بالاست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کرنش و تعظیم در برابر مقام شامخ معلم در واقع تکریم تمام خوبی هاست زیرا که پیامبر(ص) هم برای معلمی و گسترش اخلاق مبعوث شدند.
پاشایی اعلام کرد: استان آذربایجانشرقی در کنکور سال 95 در کسب رتبه های زیر 1000 مقام دوم کشوری را کسب کرده است.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار: محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.