** * تجلیل از مدال آوران طرح ملی دادرس
مدیر آموزش و پرورش اشتهارد گفت: تیم دادرس دختران شهرستان اشتهارد به عنوان نماینده آموزش و پرورش استان البرز در گروه دختران موفق به کسب مقام دوم کشور در پنجمین دوره مسابقات المپیاد دانش آموزی دادرس شد.
مهدی شاه بختی اظهار کرد: دانش آموزان دختر البرزی در مسابقات انفرادی هم موفق به کسب دو مدال طلا، دو نقره و سه مدال برنز شدند.
وی خاطر نشان کرد: طرح دادرس با هدف ترویج فرهنگ سلامت و آموزش امداد و نجات به دانش‌آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی، حوادث غیر طبیعی و انسانی در مدارس به اجرا در می آید.
وی یادآور شد: در این طرح ملی در زمینه پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شناخت نقاط امن،حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی به دانش‌آموزان آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: در سالن شهید مطهری اشتهارد از دانش آموزان و مربیان طرح ملی دادرس که 19 بودند تجلیل شد.
وی تاکید کرد: این دانش آموزان در استان رتبه اول و در کشور رتبه دوم طرح ملی دادرس که در تابستان 96 برگزار شد به خود اختصاص دادند.
*** شورای پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت : اولین نشست شورای پرورشی به منظور بررسی وبرنامه ریزی فعالیتهای پرورشی سال تحصیلی 97-96 در این ناحیه تشکیل شد.
فرزاد شعبانی افزود: پرسش مهرریاست جمهوری، تعاونی های آموزشگاهی، نظارت و کنترل بهداشت محیط مدارس و اداره ، تعاونی های آموزشگاهی، اردوهای دانش آموزی، مسابقات ورزشی در هفته تربیت بدنی از جمله مواردی بود که دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی تصریح کرد: حرکت در مسیر برنامه و اسناد واصل سند تحول بنیادین و حرکت و پویایی در انجام فعالیتهای پرورشی از دیگر موارد مطرح شده در شورای پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بود که در این زمینه مطالب مهمی عنوان شد.
*** کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی و توصیفی
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: برای معلمان جدید الورود ، کارگاه آموزشی ارزشیابی کیفی و توصیفی با هدف ارتقاء مهارتهای حرفه ای معلمان در این ناحیه برگزار شد.
عبدالکریم رستمی اظهار کرد: در این کارگاه 90 نفر از معلمان جدیدالورود که شامل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ، نیروهای جدید الاستخدام و منتقلین ورودی ابتدایی شرکت کردند.
وی بیان کرد: توانمند سازی کارکنان برای افزایش بهره وری منابع انسانی و ارتقاء کیفیت فعالیت ها از الزامات سازمانی است که این مهم در آموزش و پرورش امری ضروری شمرد ه می شود.
وی افزایش آموزش و آگاهی شغلی را متضمن موفقیت در فرآیند های آموزشگاهی دانست و یاد آور شد: در این کارگاه به سوالات مخاطبین در حوزه امور مربوط به دانش آموزان و کلاس درس پاسخ داده شد.
*** المپیاد ورزشی درون مدرسه ای
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در آموزشگاه فاطمه پزشکی این ناحیه برگزار شد.
قاسم پوستین دوز گفت: چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان ، افزایش نشاط و شادابی ، بالا بردن سطح مهارتهای ورزشی ، شناسایی استعداد های دانش آموزان، بهینه سازی اوقات فراغت ، ترغیب و تشویق آنان ، ایجاد فرصت مشارکت برای دانش آموزان، ترویج احساس مفید بودن و آموزش شرکت در کار تیمی را از اهداف المپیاد ورزشی درون مدرسه ای ذکر کرد.
وی خاطر نشان کرد: امروز بازی های رایانه ای و استفاده از فضای مجازی سبب شده که علاوه بر کاهش تحرک در بین دانش آموزان مشکلاتی نظیر اضافه وزن و کم تحرکی را در بین دانش اموزان به وجود آورد لذا در این برنامه به همه دانش آموزان توصیه کردیم ساعتی از اوقات خود را برای ورزش کردن اختصاص دهند.
وی اضافه کرد:دراین آیین دانش آموزان به اجرای حرکات نمایشی و ورزشی پرداختند.
** * آموزش پیشگیری از معلولیت ها به دانش آموزان در طالقان
مدیر آموزش و پرورش طالقان گفت: در راستای اجرای طرح آگاه سازی، پیشگیری از معلولیت ها با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش دانش آموز دختر و پسر مقطع دبیرستان آموزش های لازم در خصوص آشنایی با شیوه ها و روش های پیشگیری از معلولیت ها را فرا می گیرند.
نظام اله فرامرزی با بیان اینکه معلولیت منجر به تحمیل هزینه های سرسام آور به خانواده ها می شود و از سویی دولت به عنوان نهاد تامین کننده سلامت و رفاه اجتماعی، مسئولیت کاهش و کنترل هزینه های تحمیلی بر فرد و خانواده را عهده دار است ، اظهار کرد: تاثیرگذارترین جمعیت هدف در کاهش معلولیت دانش آموزان هستند.
وی افزود: بسته های آموزشی پیشگیری، شامل پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک و مراقبت های دوران بارداری، کم توان ذهنی و بیماریهای عضلانی و اسکلتی بوده که بر اساس شیوه های نوین علمی، تدوین و در اختیار مربیان قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: اولین دوره پیشگیری از معلولیت ها برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم مدارس سمیه و شهید بهشتی طالقان برگزار شد.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.