به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز سه شنبه در نشست مشترک شوراهای آموزش و پرورش و ورزش مدارس استان افزود: برنامه ششم توسعه میانگین رشد اقتصادی 8 درصدی را برای کشور پیش بینی کرده که در استان ما این رشد 8.7 درصد است.
وی اظهار کرد: این میزان باید سالانه موجب رشد اشتغال به میزان 4.5 درصد شود و مطابق برنامه ششم 35 درصد این رشد باید با بهره وری در استان اتفاق بیفتد.
وی به رواج طرح نداشته ها از سوی مدیریت ها اشاره کرد و افزود: طرحهای ورزشی آموزش و پرورش کاملا بهره ورانه اند که با رویکرد توجه به داشته ها عملی شده اند و اصولا یکی از مدیریت های مبتنی بر داشته ها در دولت تدبیر و امید، مدیریت ورزشی و تربیت بدنی است.
حسینی ادامه داد: طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بدون ایجاد حتی یک سالن ورزشی و تاسیساتی 4.5 میلیون دانش آموز کشور و 480 هزار دانش آموز خراسان رضوی را به صورت مستقیم درگیر ورزش کرده است و البته برای جمع زیادی نیز نقش های مرتبط دیگر ایجاد کرده است.
وی جنبش رنگ در محیط مدرسه را که با ترسیم و رنگ آمیزی دیوار مدارس به اصلاح حرکات و ترویج ورزش می پردازد، از دیگر طرحهای بهره ورانه و موفق تربیتی آموزش و پرورش برشمرد.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: این المپیادها مدرسه محور، مشارکت محور، اخلاق محور و مطابق با ارزشهای اسلامی و ایرانی هستند و فعالیت های ورزشی و هنری از این دست می توانند پیوند دهنده باشند لذا باید برای آنها تسهیلات درنظر گرفت.
وی بر لزوم جلوگیری از گسست نسلی تاکید و تصریح کرد: اگر دختر و مادری با هم به استخر و یا سینما رفتند باید تخفیف بدهیم و همه فعالیتهای مرتبط با خانواده باید از تخفیف 50 درصدی برخوردار شوند تا با این رویکرد پیوند بین نسلها مستحکم شده و از مشکلات ناشی از گسست نسلی، که در جامعه امروز شاهدیم، جلوگیری شود.
حسینی به الگوسازی ورزش درون مدرسه ای برای جوانان اشاره و اظهار کرد: 2 هزار و 938 مربی ورزشی و هشت هزار و 500 فضای مدرسه ای که اکثر آن فضای ورزشی دارند، 90 هزار معلم و یک میلیون و 150 هزار دانش آموز از داشته های قابل توجه آموزش پرورش استان هستند که سرمایه عظیمی محسوب می شود.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.