به گزارش ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی روز چهارشنبه در سوالی از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه بازار کار کشور و فرصت های شغلی آن در اختیار اتباع بیگانه است این موضوع بر خلاف نظامات قانونی است، علت این امر چیست؟ این خواسته را مطرح کرد.
وی در توضیح سوال خود از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مشاهدات و اطلاعات موجود از بازار کار کشور نشان می دهد بازار کار توسط اتباع خارجی اشغال شده و این موضوع سبب شده است که هزاران کارگر ایرانی شغل خود را از دست بدهند و چرخش اقتصادی خانواده های فراوانی نیز با خطر روبرو شود.
نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس اضافه کرد: این در شرایطی است که کارگران بدون مجوز تبعه خارجی که بسیاری از مشاغل را در دست دارند ناسپاسی کرده و از وضعیت و شرایط کار خود گلایه می کنند.
وی افزود: شایسته است که به فوریت ساماندهی آن ها صورت گیرد و بیشتر از این منافع کارگران زحمت کش و جویای کار داخلی به سبب سهل انگاری مسوولان، فدای منافع نیروی کار غیرمجاز مقیم کشور نشود.
وی ادامه داد: جوانان ایرانی عزم لازم را برای اشتغال در هر فرصتی که نیاز باشد دارند و وظیفه ما است تا موانع را در این زمینه برطرف کنیم.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: براساس قانون کار اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر دارای روادید با حق کار مشخص باشند اما مشاهده می کنیم حدود دو تا سه میلیون اتباع خارجی غیرمجاز فرصت های شغلی کشور را اشغال کرده اند و در شغل های مختلف از سبزی فروشی تا طلافروشی مشغول کار هستند.
پس از پاسخ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس از پاسخ های او قانع نشد و وارد دانستن سوال به رای گذاشته شد که نمایندگان با 126 رای موافق، 64 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر سوال را وارد دانستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره در اختیار گذاشتن بازار کار کشور و فرصت های شغلی به اتباع ایرانی قانع نشدند و علی ربیعی به عنوان دومین وزیر دولت دوازدهم از مجلسیان کارت زرد دریافت کرد.
حدود 170 هزار مهاجر اتباع خارجی در استان اصفهان اقامت دارند و این استان پس از تهران و خراسان رضوی رتبه سوم پذیرش مهاجران اتباع خارجی را دارد.
براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجران استانداری اصفهان، حدود 25 درصد اتباع خارجی ساکن در این استان که سن آنها بین 18 تا 60 سال است دارای کارت اشتغال می باشند.
2093 ** تنظیم کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.