به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری، ارتقای ایمنی تردد کنندگان در جاده های استان را مهمترین هدف این اقدام دانست و افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اغلب در نقاط پر حادثه و دارای سابقه تصادفات یا مسیرهایی که فاقد مجتمع خدماتی رفاهی هستند احداث می شوند.
وی اظهار کرد: احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
وی از بهره برداری سه مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های درگز - لطف آباد، سبزوار - سه راهی دوغایی و سبزوار - اسفراین طی هفته دولت خبر داد و گفت:‌ هم اکنون 32 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در جاده های استان خراسان رضوی در حال فعالیت و 20 مجتمع نیز در حال ساخت است.
نصری افزود: هر مجتمع، بسته به درجه آن برای 20 تا 50 نفر اشتغال مستقیم و برای 10 تا 40 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند.
وی اظهار کرد: به منظور جذب سرمایه گذاران در این زمینه، ضوابط این سازمان برای صدور موافقت اصولی احداث مجتمع های خدماتی رفاهی ساده تر شده و کمک های بلاعوض مانند پرداخت هزینه های احداث راه های ورود و خروج مجتمع و نصب تابلوهای راهنمای مجتمع توسط این سازمان در نظر گرفته شده است. وی گفت: همچنین مشوقهای جداگانه ای هم برای سرمایه گذارانی که در موقعیتهای مورد نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به ساخت مجتمع می نمایند پیش بینی شده است.
نصری با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به مشارکت در این اقدام عام المنفعه افزود: تمام اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران از قبیل ضوابط صدور موافقت اصولی و پروانه بهره برداری، نقشه وضعیت قرارگیری مجتمع های موجود، نقشه موقعیت مکانی موافقت اصولی های صادر شده، نقشه موقعیت نقاط پیشنهادی به سرمایه گذاران و دیگر مولفه ها در پورتال اینترنتی این اداره کل به آدرس www.razavi.rmto.ir قرار گرفته است.
استان خراسان رضوی از نظر تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در کشور رتبه چهارم را دارد.
استان اصفهان با 41 مجتمع، استانهای کرمان، فارس، خوزستان و مازندران هر کدام با 34 مجتمع رفاهی و تهران با 33 مرکز رفاهی در رتبه های اول تا سوم این دسته بندی قرار دارند.
خراسان رضوی 20 هزار و 483 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.