سید حامد افتخارزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون چهار دهنه از این پلها نصب و به بهره برداری رسیده و 6 دهنه دیگر در مرحله آماده سازی است. سه دهنه از این پلها در جاده شاندیز، شش مورد در جاده مشهد - قوچان و یک دهنه پل در جاده قدیم مشهد - قوچان قرار دارند.
وی ادامه داد: 100 درصد هزینه 35 میلیارد ریالی ساخت و نصب این پلها توسط بخش خصوصی تامین شده است.
رئیس اداره امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در نخستین گام اجرای این پروژه نسبت به شناسایی نقاط دارای سابقه یا احتمال تصادف عابر پیاده در جاده های اصلی اقدام شد. پس از آن رایزنی با بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه در دستور کار قرار گرفت و نسبت به عقد قرارداد اقدام شده لذا از این حیث خراسان رضوی به عنوان استان پیشرو در سطح کشور محسوب می شود.
وی افزود: در این قراردادها سرمایه گذاران در دوره های زمانی سه تا هشت سال در ازا بهره برداری تبلیغاتی از عرشه پلهای عابر پیاده اقدام به ساخت آنها در مکانهای مورد نیاز می کنند. اولویت نصب پلهای عابر پیاده در جاده های مشهد - چناران - قوچان و مشهد - شاندیز است که دارای بیشترین رفت و آمد طولی و عرضی و بیشترین حوادث و سوانح برای عابران پیاده هستند.
افتخارزاده ادامه داد: همچنین این امکان وجود دارد که علاوه بر ساخت پلهای عابر پیاده جدید، مقاومسازی و ایمن سازی پلهای عابر پیاده موجود نیز در ازا بهره برداری تبلیغاتی از آنها در بسته های سرمایه گذاری بخش خصوصی گنجانده شوند.
70 دهنه پل عابر پیاده در سطح جاده های خراسان رضوی وجود دارد که بسیاری از آنها نیازمند بهسازی و مقاومسازی هستند. خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.