به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اسان خراسان رضوی، محمد حسن واحدی درنخستین نشست این کارگروه در روز جاری افزود: تطبیق خدمات مجتمع های بین راهی و سایر تاسیسات مرتبط با استانداردهای لازم، از ملاک های سلامت زائر و گردشگر است..
وی واحدهای خدماتی بین راهی را شامل مجتمع های خدماتی رفاهی، مساجد ونمازخانه ها، سرویس های بهداشتی، پارکینگها و پمپ بنزینها برشمرد و سرمایه گذاری برای ارتقاء خدمات این مجمتع ها در سطح استان زائر پذیر خراسان رضوی را لازم و ضروری دانست.
واحدی، اطلاع رسانی سیاست ها و دستور العمل کمیته ویژه نظارت از طریق رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: آگاهی ذی نفعان به ویژه بخش خصوصی از محتوای دستورالعمل بسیار راهگشا و حائز اهمیت است.
وی گفت: تمام اعضای کمیته ویژه نظارت باید نقش و مسئولیت خود را به لحاظ کمی و کیفی نسبت به وضع موجود مجتمع های بین راهی ترسیم کنند.
معاون استاندار اظهار کرد: در نظر است از بودجه زیارت برای ارتقاء زیرساخت های سلامت و گردشگری هزینه شود و تلاش داریم از محل اعتبارات استانی نیز تسهیلاتی در قالب کمک های فنی و اعتباری برای مالکان مجتمع های بین راهی استان منظورشود.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل وجاده ای نیز وضعیت نمازخانه وسرویس های بهداشتی واقع در برخی مجتمع های خدماتی منفرد درسطح جاده های استان را غیرقابل قبول عنوان و مشکل اصلی را در واحدهای خدماتی منفرد که متولی مشخصی ندارند، دانست و اظهار کرد: دستور العمل تشکیل کمیته فرعی نظارت برنمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین راهی برای کلیه فرمانداریها و ادارات شهرستانی ارسال شده است.
ابراهیم نصری افزود: بازدیدهای مستمر از وضعیت نگهداری و بهره برداری مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی،‌ مساجد، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی موجود در واحدهای خدماتی سطح شبکه راه های خراسان رضوی به ویژه نقاط گردشگری استان باید مورد تاکید قرار بگیرد.
وی گفت: کارگروه ‌ نظارت بر علمکرد مجتمع های بین راهی در شهرستان ها نیز به ریاست فرمانداران تشکیل و هر 15 روز یک بار نشستهای آن برگزار می شود.
کمیته ویژه نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی بر اساس پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرکشور مصوب گردیده که پیرو آن استانداری ها مکلف به راه اندازی کمیته ویژه و ضربتی در سطح استان ها با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط شده اند.
درمحورهای مواصلاتی خراسان رضوی 32 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعال است و این استان درمیان دیگر استانهای کشور رتبه چهارم را از نظر تعداد این مجتمع ها به خود اختصاص داده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3221/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.