ایوب بیگدلی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهری خدابنده از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستتند، افزود: عملیات گاز رسانی برای افزایش بهره مندی روستاییان از گاز طبیعی همچنان ادامه دارد.
وی برقراری عدالت اجتماعی و محقق شدن توسعه متوازن را از نتایج اقدامات دولت در شهرستان خدابنده عنوان کرد و اظهار داشت: با توسعه روستاها و افرایش سطح خدمات رسانی به آنها، شاهد پدیده مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.
سرپرست فرمانداری شهرستان خدابنده ارتقای راههای ارتباطی سلطانیه - قیدار- کبودرآهنگ و قیدار - ابهر را عاملی مهم در توسعه این شهرستان دانست و گفت: به نتیجه رساندن این طرح ها جزو اولویت های مهم است.
وی جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف و حمایت از بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط را از برنامه های تعریف شده در حوزه اقتصادی در خدابنده ذکر کرد و افزود: تاسیس و راه اندازی پارک علم و فناوری در این شهرستان برای فراهم کردن زمینه شکوفایی توانایی های جوانان و نخبگان، در دستور کار قرار دارد.
بیگدلی به ضرورت هدایت درآمدهای سنت حسنه وقف در خدابنده برای انجام کارهای عام المنفعه تاکید کرد و گفت: در این راستا بر اساس توافق و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، بخش مستقل و مجهز دیالیز از محل عایدات موقوفه ها، در بیمارستان امیرالمومنین خدابنده تاسیس و راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده از جمله شهرهای کشور است که محدوده آن به صورت 6 دانگ موقوفه است.
سرپرست فرمانداری شهرستان خدابنده رونق دادن به صنعت گردشگری را از دیگر اولویت ها و ضرورت ها در این شهرستان برشمرد و گفت: با توجه به تعدد و تنوع جاذبه های گردشگری در خدابنده از جمله وجود بقعه قیدار نبی علیه السلام ، غار بی نظیر کتله‌خور ، مسجد تاریخی سجاس و شهرهای تاریخی و توریستی سهرورد و کرسف، باید برای ماندگاری حداقل 48 ساعته گردشگران در این شهرستان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.