به گزارش ایرنا، زهرا نژادبهرام روز سه شنبه در یکصد و سومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه گردشگری در جهان امروز بیش از 10 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده است گفت: تجربیات جهانی نشان می دهد برنامه ریزی جامع و منسجم از ضروریات اساسی برای توسعه گردشگری است تا در سریع ترین زمان ممکن ضمن بازگرداندن سرمایه اولیه، سود قابل توجهی را نیز به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: کلانشهر تهران برغم پتانسیل های بالقوه طبیعی - تاریخی و برخورداری از مجموعه متنوعی از جاذبه های گردشگری در زیر پوست القابی چون آلودگی، ترافیک دائمی و دیگر المان های شهری پنهان شده است.
نژاد بهرام تصریح کرد: بیش از 2 هزار نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی در پایتخت مستقر است که بازدید از تمامی این جاذبه ها به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد، امری که کمتر مورد توجه مسئولین قرار گرفته است.
به گفته وی، با توجه به آنکه در روزهای پایانی ماه دوم از فصل پاییز هستیم و در حدود چهار ماه تا ایام باستانی نوروز باقی مانده، لازم است مدیریت شهری تهران با برنامه ریزی مسنجم و انجام اقدامات زیرساختی افزایش راندمان و بهره وری در حوزه جذب گردشگر را به جد پیگیری کند.
این عضو شورا ادامه داد: از شهرداری تهران به عنوان شهرداری پیشرو و الگو انتظار میرود برخلاف روال سال های گذشته برای نوروز 1398، در رقابت با سایر کلانشهرهای داخلی و خارجی با انجام اقداماتی از جمله برپایی نمایشگاههای متنوع در سطوح محله ای، منطقه ای، ملی و بین المللی، اجرای نمایش های خیابانی، استفاده حداکثری از المان ها و فضاهای شهری هویت گرا و تلفیق و ترکیب سنت و مدرنیته در حوزه بازسازی فضاهای گردشگری شهری، برنامه ریزی متنوع و تحول گرا برای گروههای مختلف هدف را در نظر داشته باشد و طراحی تبلیغات خلاق و پویا در عرصه داخلی و خارجی برای معرفی مکان های گردشگری کلانشهر تهران و معرفی چهره ای جدید از پایتخت را در دستور کار قرار دهد تا به تدریج پایتخت در حوزه گردشگری به برندی قابل اتکا بدل شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نه چندان مطلوب اقتصادی و مالی کنونی در مجموعه مدیریت شهری کلانشهر تهران، وقت آن رسیده که پایتخت از مرحله هرس شاخ و برگ گردشگری گذر کند و به صورت ریشه ای وارد صنعت گردشگری و تحقق درآمد پایدار از این مسیر شود.
تهرام/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.