به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد عصر شنبه در استقبال از گردشگران آستارا با گل و شیرینی در ایست بازرسی ورودی این شهر از سمت اردبیل افزود: بسیاری از ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی این شهرستان برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته است و دهیاران به عنوان مسئولان محلی روستاها نقش ویژه ای در اطلاع رسانی دارند.
وی اضافه کرد: طبیعت زیبای آبشار لاتون و بقاع متبرکه پیر قطب الدین و شیخ محمود خیوی در مسیر روستاهای کوته کومه، باغچه سرا و عنبران، بستر جذب گردشگران است اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: برخی روستاها نظیر حیران، از نظر گردشگری از شهرت ملی برخوردار است و باید مطابق با ظرفیت روستاها به آنها توجه شود.
رستم زاد گفت: ساخت خانه های بوم گردی برای رونق گردشگری مفید است و باید زنجیره خدمات گردشگری در روستاها برای ماندگاری گردشگران تکمیل شود.
فرماندار آستارا افزود: جذب سرمایه گذار و سپردن کارهای عمرانی به بخش خصوصی، موجب رونق گردشگری می شود و باید اعتماد سرمایه گذاران را جلب کنیم.
تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، ساحل و بازار ساحلی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقاع پیر قطب الدین صفوی و امام زاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های گردشگری آستاراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز، جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.