محمد اسکندری ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به استقبال و درخواست محققان مهلت ارسال مقاله به نخستین همایش بین المللی بیابان لوت تا 23 فروردین ماه جاری تمدید شد.
وی ادامه داد: از مهرماه پارسال فراخوان ارسال مقاله به این همایش بین المللی اعلام شده است.
وی یادآور شد: نخستین همایش بین المللی بیابان لوت با محوریت اتاق های بازرگانی سه استان حاشیه بیابان (خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان) اردیبهشت 98 در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
وی با اشاره به ثبت جهانی نخستین پرونده طبیعی استان تحت عنوان بیابان لوت در 2 سال قبل گفت: معرفی ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی، توانمندسازی جوامع محلی و جذب سرمایه گذار عمده هدف برگزاری این همایش است.
دبیر همایش بین المللی بیابان لوت یکی از محور های این همایش را گردشگری پایدار و توسعه اجتماعات محلی عنوان کرد و افزود: شناسایی و ارتقای زنجیره ارزش در بخش گردشگری، گردشگری و اقتصاد محلی، جاذبه های گردشگری بیابان لوت ایران، ژئوتوریسم و بیابان لوت و مزیت های گردشگری در بیابان از دیگر محورهای این همایش است.
وی ادامه داد: توریسم ورزشی و بیابان لوت، طبقه خلاق و توسعه گردشگری بیابان لوت، اکوتوریسم و بیابان لوت، حمل و نقل و گردشگری بیابان لوت، بازارهای هدف گردشگری بیابان لوت و برند گردشگری ملی و بین المللی، خراسان جنوبی و گردشگری بیابان لوت، راه های تاریخی، سفرنامه ها و گردشگری بیابان لوت، آموزش، یادگیری اجتماعی و گردشگری بیابان لوت، ایده های استارت آپ ویکند گردشگری لوت نیز جزو محورهای اولین همایش بین اللمللی گردشگری بیابان لوت در خراسان جنوبی است.
اسکندری یادآور شد: این همایش 11 و 12 اردیبهشت امسال با حضور مقامات کشوری و استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
9893 *6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.