به گزارش روابط عمومی شرکت آبفار استان زنجان که روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، رضا کابلی افزود: نصب و راه اندازی سیستم تله متری بر صرفه جویی تولید آب در روستاهای استان زنجان تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به تاثیر نصب سیستم تله متری در روستای ینگجه شهرستان زنجان، اظهار داشت: پس از نصب سیستم تله متری در روستای ینگجه میزان تولید آب در روستا از 1500 مترمکعب در روز به 700 مترمکعب در روز (تقریبا نصف) کاهش یافته و سبب کاهش آب بدون درآمد و همچنین کاهش مصرف برق ایستگاه پمپاژ شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این حجم از آب بصورت روزانه از طریق سرریز روستا به هدر می رفت که رقمی معادل 24 هزار مترمکعب در ماه بوده که با توجه به نرخ تعرفه آب آزاد، رقم ریالی بالغ بر840 میلیون ریال در ماه می‌باشد.
وی افزود: هدف از نصب تله متری کنترل سرریز مخازن، جلوگیری از هدررفت فیزیکی آب، جلوگیری از تخلیه بی رویه منابع و سفره های زیرزمینی، مدیریت بهینه تولید آب بر حسب نیاز و مصرف مشترکین است.
کابلی یادآور شد: از دیگر اهداف نصب تله متری حذف کنترل دستی مخازن، اتوماتیک شدن روند روشن و خاموش شدن پمپها و صرفه جویی در مصرف برق و همچنین صرفه جویی در بکارگیری منابع انسانی و منابع مالی است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان بیش از 99 هزار و 958 مشترک خانگی و غیرخانگی دارد.
8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.