منصور کشاورزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: حدود 200 نفر ساعت با تجهیزات مختلف در مناطق مختلف روستایی درگیر برف و کولاک در این استان برای بهسازی و تعمیرات خطوط انتقال آب فعالیت داشتند.
کشاورزیان با اشاره به کولاک شدید در مناطق روستایی منطقه کالپوش در شهرستان میامی استان سمنان، تصریح کرد: خسارت های شکست خطوط آب در روستاهای منطقه کالپوش به علت شدت کولاک بیشتر از دیگر مناطق استان بود و اقدامات نیروهای شرکت آب و فاضلاب روستایی در بهسازی و راه اندازی خطوط تامین آب متمرکز بدر این مناطق بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: آب 11 روستای منطقه کالپوش شهرستان میامی در جریان برف و کولاک هفته گذشته در این استان قطع شده بود.
وی اظهارداشت: وضعیت آب آشامیدنی بیشتر روستاهای منطقه کالپوش در روزهای ابتدایی به حالت عادی بازگشت و مشکل قطعی آب این مناطق برطرف شد.
وی، به رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش اشاره و اضافه کرد: رانش زمین در این روستا شکستگی خطوط و خسارت سنگین به شبکه وارد کرد.
کشاورزیان به بازسازی 40 انشعاب در این روستا اشاره کرد و افزود: بیش از 12 فقره شکست خطوط انتقال آب به این روستا در این مدت بهسازی و تعمیر شد.
وی با بیان اینکه قطعی آب مطلق در روستای حسین آباد کالپوش وجود ندارد، ابراز داشت: خط چهار اینچی انتقال آب به طول 600 متر در روستای حسین آباد کالپوش برای آبرسانی اضطراری به منظور افزایش فشار آب به روستا در حال انجام است.
کشاورزیان گفت: امید است آب آشامیدنی روستای باغچه با همکاری شرکت توزیع برق وارد مدار بهره برداری شود.
وی تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی روستای کرنگ‌ نیز در حال اتمام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یادآور شد: حدود 600 متر خط چهار اینچ و خط اصلی 12 اینچی در حدود 750 متر در اثر سرمای شدید و بارش برف دچار شکستگی و آسیب دیدگی شد.
به گفته وی، حدود 2 هزار و 700 متر خطوط مختلف در اثر برف و کولاک هفته گذشته دچار مشکل شد.
کشاورزیان با اشاره به مسدود شدن مسیر برداشت آب از چشمه های عمومی روستای قوشه دگرمان، افزود: 200 متر از آبراه تامین آب این روستا دچار شکستگی شد.
وی ابراز داشت: 2 کیلومتر خط انتقال آب روستای کرنگ نیاز به بازسازی دارد.
به گفته وی، 11 روستای تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان در روز های بیست و هشتم و بیست و نهم اسفند 97 دچار شکستگی و مشکل شد.
کشاورزیان با بیان اینکه منابع تامین آب برخی از روستاها نیاز به منابع خارج از حوضه ندارد و از طریق چشمه سارها تامین می شود، اضافه کرد: مشکل جدی در زمینه تامین آب آشامیدنی این روستاها با همکاری مردم و دهیاری ها با صرفه جویی در مصرف آب و اتخاذ تمهیدات لازم، به وجود نیامد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی در 80 درصد روستاهای تحت پوشش منطقه به حالت عادی برگشته است، یادآور شد: آب آشامیدنی روستای باغچه و کرنگ به زودی برقرار می شود.
به گزارش ایرنا، فعالیت سامانه سرد و برف و کولاک شدید در هفته آخر اسفند 97، خسارات فراوانی را به استان های سمنان، گلستان و مازندران وارد کرد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.