به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محمدرضا بختیاری در نشست تببین وضعیت پیشرفت فیزیکی تاسیسات فاضلاب استان تهران افزود: شهرهایی که قرار است در آن‌ها تصفیه‌خانه فاضلاب ساخته شود شامل قرچک، ورامین، پاکدشت، شهر قدس، رودهن، بهارستان، رودبار قصران، دماوند و فیروزکوه است.
وی اظهارداشت : اعتبار مورد نیاز برای این طرح 6200 میلیارد تومان برآود شده است.
مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: به دلیل کسری منابع مالی موجود، کاهش شدید اعتبارات عمرانی و افزایش تورم سالیانه این طرح‌ها باید به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
بختیاری ادامه داد: هزینه ساخت فاز 7 و 8 تصفیه‌خانه فاضلاب تهران در سال گذشته 350 میلیارد تومان برآورد شده بود که این میزان امسال افزایش و به 750 میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: اگر به دنبال ساختن آینده خوبی برای استان تهران هستیم، ضروری است که چاه‌های مجاز کشاورزی در تهران بسته و آب مورد نیاز کشاورزی از طریق پساب تامین شود.
وی یکی از دلایل پیشرفت طرح فاضلاب در شهر تهران را همراهی شورای شهر و مردم عنوان کرد.
بختیاری گفت: برای افق طرح در سال 1420 در شهرهای استان تهران 44 فاز تصفیه‌خانه فاضلاب با 93 کیلومتر خط انتقال، حدود 4022 کیلومتر شبکه فاضلاب و 735 هزار انشعاب با 11هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: میانگین شبکه فاضلاب در کشور 48 درصد است در حالی که این میزان در شهرهای استان تهران با 4.5 میلیون نفر جمعیت 12 درصد است.
وی اظهار داشت: برعکس شهرهای استان تهران در شهر تهران پیشرفت طرح فاضلاب بسیار خوب بوده و از 9 هزار کیلومتر شبکه فاضلاب که باید در شهر تهران ساخته شود 6 هزار و 700 کیلومتر آن ساخته شده است.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.