مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از تدارک ویژه صدا و سیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن لطیفی از تدارک ویژه صدا و سیمای مرکز زنجان برای نوروز سال 1398 خبر داد و اظهار کرد: آغاز سال 1398 با سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و روز پدر مقارن شده است و صدا و سیمای مرکز زنجان تدارک و برنامه‌ریزی ویژه‌ برای مخاطبان خود انجام داده است تا بتواند با دست پر میهمان سفره‍‌های هفت سین بینندگان و شنوندگان خود بوده و لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان خود فراهم کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه شبکه استانی‌سیما برای تحویل سال نو ویژه برنامه‌ای با عنوان «گولوش» (لبخند) را تدارک دیده است، گفت: این ویژه برنامه از ساعت 23 روز 29 اسفند تا دقایقی پس از لحظه تحویل سال با بینندگان همراه خواهد بود و  تلاش شده است تا با آیتم‌های متنوعی از جمله گزارش عیدانه، بیان آداب و رسوم و سنن نوروزی مردم استان، معرفی اماکن مذهبی و گردشگری، اجرای زنده موسیقی‌های سنتی و پاپ، نمایش طنز و ده‌ها آیتم متنوع همراه بینندگان باشد.

وی با اشاره به اینکه شبکه اشراق با ویژه برنامه «گولوش» (لبخند) در طول ایام نوروز نیز هر شب میهان خانه‌های گرم هم استانی‌ها خواهد بود، تصریح کرد: این برنامه هر شب از ساعت 20 و 45 دقیقه به مدت 70 دقیقه تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت زنده پخش خواهد شد.

لطیفی همچنین از تدارک برنامه‌های ویژه برای رده سنی کودک خبر داد و گفت: ویژه برنامه «شهر قشنگ» عنوان این برنامه است که با آیتم‌های شاد و متنوع در محلی جدید تولید شده و در حال تولید بوده و قرار است در ایام نوروز از شبکه اشراق پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه معاونت سیما همچنین برنامه‌های متعددی را در قالب‌های مختلف همچون، مستند، داستانی، تفریحی و سرگرمی و ... برای ایام نوروز تدارک دیده و تولید کرده است، اضافه کرد: از آن جمله می توان به «ایونلار»، «اسب»، «شیلاندر»، «گنبد نیلگون»، «قلعه بهستان و چورک»، مستندهای حیات وحش استان، عید دیدنی با ورزش، دوربین زنده بازار زنجان و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه پخش سیما نیز با تأمین برنامه‌های مختلف تلاش دارد نظر بینندگان خود را جلب کنند، افزود: فیلم‌های سینمایی مثل «مشت آهنین»، «آخرین فرمانروا» و از «چاندی چوک» به چین و...، مجموعه‌های تلویزیونی مانند «قرعه»، «هفت سنگ»، «آخرین مهلت»، «سوین» و «شاید برای شما اتفاق بیافتد»، از برنامه‌های تدارک دیده شده توسط پخش سیمای مرکز زنجان است.

لطیفی گفت: همچنین فیلم‌های سینمایی ایرانی مانند «سین دهم»، «آسمان مال من است»، «همه بریم خواستگاری»، و «مهمان بابا» فیلم‌های دوبله شده به زبان آذری و برنامه‌های متنوع دیگر از جمله برنامه‌های تأمینی برای ایام نوروز در شبکه اشراق است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه رادیوی استانی نیز برای ایام نوروز برنامه‌های خوبی را تهیه، تولید و تأمین کرده است، اضافه کرد: ویژه برنامه رادیو برای لحظه تحویل سال، «بایراملیق» (عیدی) نام داشته و مدت زمان این برنامه 180 دقیقه است.

وی تصریح کرد: برنامه ویژه سال تحویل رادیو شامل آیتم‌هایی چون ارتباط با مشهد مقدس، قم و جمکران، ارتباط با امامزاده سیدابراهیم (ع) و آرامش بهاری، گزارش از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی در لحظه تحویل سال، گزارش از خانواده‌های شهداء و ایثارگران، نمایش‌های طنز،  بیان آداب و رسوم محلی در نوروز، آیتم عید نوروز در جبهه‌ها، سرود و موسیقی و ... خواهد بود.

لطیفی با بیان اینکه دیگر برنامه صدا برای این ایام «نازلی بهار» نام دارد که هر روز در دو نوبت از ساعت 10 تا 12 و 30 دقیقه و 17 تا 19 و 30 دقیقه به صورت زنده برای مخاطبان پخش خواهد شد، اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، ارتباط با مسؤلان ستاد سفرهای نوروزی، اعلام وضعیت راه‌های مواصلاتی، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناطق مختلف، اجرای زنده موسیقی، ارتباط با سایر مراکز استانی و شبکه‌های سراسری و ... از دیگر آیتم‌های این برنامه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: واحد اطلاعات و اخبار مرکز هم با تولید و پخش گزارش‌های مختلف ویژه عنوان سال، گزارش خبری با موضوع معرفی اماکن تاریخی، مذهبی و گردشگری استان، گزارش از طرح آرامش بهاری از بقاء متبرکه و ارتباط زنده با شبکه بین‌المللی خبر، همچنین بسته خبری ضرورت‌های سفر، همراه مخاطبان و مسافران نوروزی خواهد بود.

وی گفت: معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید برنامه‌هایی مانند هشدار به خانواده در مراسم چهارشنبه آخر سال، اینفوگرافیک مراسم نوروز در زنجان، تولید آیتم ویژه بناهای تاریخی استان، باز تدوین و تلخیص بازی‌های محلی زنجان و پوسترهای نوروز در زنجان همراه با فعالین فضای مجازی به استقبال نوروز می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.