دکتر مهدی بیگدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های گذشته داروخانه های شبانه روزی و چند داروخانه معین به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کردند که طی سال جاری تمهیدات بهتری از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اتخاذ شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس در روزهای تعطیل علاوه بر فعالیت 24 ساعت داروخانه های شبانه روزی، داروخانه های روزانه نیز می توانند بصورت اختیاری خدمات ارائه کنند.
این مسئول ادامه داد: بر این مبنا 12 داروخانه شبانه روزی در استان شامل هفت داروخانه مستقر در شهر زنجان، 2 داروخانه در ابهر، 2 داروخانه در خرمدره و یک داروخانه در خدابنده طی نوروز فعالیت می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته و برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، شهرهای که فاقد داروخانه شبانه روزی هستند داروخانه روزانه خدمات رسانی خواهند کرد.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: پیش بینی می شود 50 درصد داروخانه های استان نیز در ایام نوروز فعالیت داشته باشند که این مهم در راستای خدمات رسانی بهینه است.
وی اظهار داشت: طبق مجوز دانشگاه علوم پزشکی در مناطقی که امکان فعالیت داروخانه های شبانه روزی وجود ندارد، داروخانه های روزانه می توانند خدمات مورد نیاز خود را به گروههای هدف خود ارائه کنند.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: هم اکنون ذخیره اقلام دارویی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و کمبودهای اعلام شده زیر 20 قلم بوده که چندان نگران کننده نیست.
وی یاداوری کرد: شهروندان به این مهم توجه داشته باشند در صورت نبود برند خاص از یک اقلام دارویی امکان جایگزینی ارائه نوع ایرانی آن وجود داشته و مشکلی وجود ندارد.
رئیس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد : این استان در تامین تجهیزات پزشکی و شیر خشک مورد نیاز شهروندان مشکلی ندارد و به اندازه کافی در داروخانه های استان فراهم شده است.
وی اظهار داشت: طبق اعلام وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی در صورت تامین ارز مرجع، برای تامین مواد اولیه برای تولید دارو ،کمبودی در داروهای مورد نیاز کشور وجود ندارد.
به گفته بیگدلی در زمان حاضر 130 داروخانه خصوصی،دولتی بیمارستانی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 70 داروخانه در شهر زنجان واقع شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران نوروزی در صورت پیگیری داروی خاص مورد نیاز می توانند مراتب را با سامانه 1490 وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی درمیان بگذارند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.