دکتر مقتدا شعوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون 42 کانون سلامت محله در مناطق شهری و روستایی شهر زنجان، 63 کانون در شهرستان خدابنده، 27 کانون در سلطانیه، 22 کانون در طارم، 22 کانون در ایجرود و 15 کانون در خرمدره تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود 15 درصد مناطق شهری و روستایی هر استان در سطح کشور زیر پوشش کانون سلامت قرار بگیرند که این رقم در استان زنجان 40 درصد بوده است.
این مسئول ادامه داد: این استان بیش از برنامه هدف گذاری ها، کانون های سلامت محله راه اندازی کرده و در این راستا برنامه های متعددی برای توانمندسازی آنها نیز پیش بینی شده است.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: کانون های سلامت محله با هدف، کمک به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: تشکیل این کانون های سلامت محله علاوه بر احصا مشکلات و شناسایی موارد توسط خود مردم، گامی موثر در برطرف کردن مسائل توسط دستگاه های متولی خواهد بود.
این مسئول ادامه داد: برقراری عدالت سلامت، توجه به قشر آسیب پذیر به ویژه در مناطق حاشیه نشین، جذب مشارکت مردمی، احساس مسئولیت، مشارکت برون بخشی خیران، انجمن ها و سمن ها و در نهایت شنیدن صدای مردم از دیگر اهداف شکل گیری کانون های محله سلامت است.
به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) سلامت اجتماعی را به عنوان یکی از مولفه های کلیدی سلامت معرفی کرده است و از نظر این سازمان سلامت اجتماعی به حالت سلامت کامل جسمانی، روانی و اجتماعی و نه صرفا نبود بیماری و یا ناتوانی فرد گفته می شود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.