محمدابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از سال 94 تاکنون، یک میلیون و 852 هزار و 917 پرونده الکترونیک سلامت و حدود 45 میلیون خدمت جهت مراجعین در سامانه یکپارچه سلامت ثبت شده است.
وی اظهار داشت: هر فردی که به مراکز بهداشت مراجعه می‌کند به‌ طور متوسط 15 خدمت دریافت می‌کند که در تمام مراکز شهری و روستایی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت تحت پوشش استان انجام می گیرد.
وی یکی از اقدام های مهم معاونت بهداشتی را تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای اعضای خانوارهای ساکن در استان کرمانشاه دانست و گفت: پرونده الکترونیک سلامت، نسخه‌ دیجیتال پرونده‌های کاغذی است که سوابق درمانی و بهداشتی مردم را از زمان تولد تا مرگ ثبت می‌کنند که سوابق پزشکی و درمانی از جمله تشخیص‌ها، داروها، تاریخ مراجعه به پزشک، حساسیت‌ها و آلرژی‌ها، نتایج آزمایش های پزشکی و ... جزو مواردی هستند که در این پرونده ثبت می‌شوند.
شکیبا ، شهروند مدار بودن، حفظ امنیت و محرمانه بودن اطلاعات سلامت، دسترسی شهروندان به پرونده الکترونیک سلامت خود، یکپارچه ‌سازی اطلاعات سلامت، ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و کیفیت سلامت، توزیع عادلانه منابع سلامت را از جمله رویکردهای کلان این طرح برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: اکنون امکان دسترسی 90 درصد مراکز به رایانه و 60 درصد مراکز به اینترنت و اینترانت فراهم شده است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.