احمدرضا حافظی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اگر انگیزه ها در فعالان عرصه کشتی زنجان افزایش نیابد در این صورت نمی توان کشتی گیران شاخص و توانمندی را تربیت و به جامعه ورزش کشور تحویل داد.
وی اظهار داشت: هیات کشتی استان، امسال 23 تیم کشتی برای شرکت در مسابقات مختلف اعزام کرد که هزینه هر اعزام برای این هیات، قریب به 60 میلیون ریال تمام شد و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان فقط در سه مورد از این اعزام ها کمک مالی کرد.
حافظی تصریح کرد: این هیات برای دریافت حمایتهای مالی از سوی بخش خصوصی، تلاش وافر می کند و برای این کار از ارتباط میان هیات و شرکت ها بهره می گیرد.
وی افزود: هیات برای حضور در رقابت های کشتی ساحلی نیز که در طی روزهای آتی به میزبانی آبادان برگزار خواهد شد، تلاش می کند چراکه در صورت عدم شرکت در این پیکارها، انگیزه کشتی گیران تنزل خواهد یافت.
رئیس هیات کشتی استان زنجان، پشتوانه سازی برای کشتی زنجان را ضروری دانست و گفت: ارتقاء سطح کشتی زنجان نیازمند کار و تلاش و سرمایه گذاری بیشتر بر روی رده های سنی پایه است.
حافظی با بیان اینکه اگر پایه کشتی زنجان تقویت شود در این صورت مسیر رشد و شکوفایی، هموارتر خواهد شد به برگزاری مسابقات 10 جانبه خردسالان و نونهالان در زنجان اشاره کرد و افزود: 239 کشتی گیر از استان های قزوین و کردستان و شهرستان های تابعه استان زنجان حضور داشتند.
وی تصریح کرد: در این رقابت ها که جمعه /26 بهمن/ در خانه کشتی سالن تختی زنجان برگزار شد، والدین کشتی گیران خردسال و نونهال نیز آمده بودند که این حضور، نشان از اقبال عمومی در ورزش کشتی است.
حافظی افزود: هیات کشتی زنجان در مقوله استعدادیابی در سطح کشور مقام نخست را به دست آورد و در زمان حاضر ظرفیت در باشگاه های کشتی پر و این هیات در جذب علاقه مندان با مشکل مواجه شده است.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر قریب سه هزار و 500 ورزشکار در کشتی زنجان مشغول فعالیت و انجام تمرین زیر نظر مربیان مجرب و توانمند هستند که از این تعداد نزدیک 100 نفر پیشکسوت و مابقی نیز خردسال، نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال هستند.
ورزش کشتی که طرفداران بسیاری نیز در زنجان دارد در کلیه شهرستان های این استان شامل خدابنده، زنجان، ابهر، خرمدره، ایجرود، ماهنشان، طارم و سلطانیه، فعال است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.