به گزارش ایرنا؛ فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در نشست صمیمی با جامعه ورزش استان، توجه ویژه به جوانان را یک اولویت مهم خواند و اظهار داشت: باید کاری کنیم تا جوانان در زندگی احساس شور، شوق و شعف کنند.
وی افزود: برای این کار باید مدیران و والدین دست به دست هم داده و فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به جوانان تضمین دهند که می توانند از محیط زندگی خود لذت ببرند.
حقیقی با بیان این که در دنیا از قهرمانان ملی، ثروت تولید می کنند، تصریح کرد: باید جایگاه پیشکسوتان نیز مانند جایگاه جوانان و قهرمانان ورزشی، حفظ شود.
استاندار زنجان ادامه داد: تمام اماکن ورزشی استان باید احصا و بر اساس اولویت در اختیار جوانان قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی ورزشکاران استان تهیه و بر روی سرانه ورزشی استان باید با جدیت کار شود.
حقیقی گفت: مصوبه مربوط به اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه ها به امر ورزش، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسیده و اجرایی می شود که از این محل می توان به برخی هیات های ورزشی کمک کرد.
وی افزود: از این اعتبارات می توان جهت آموزش مربیان و اجرای ورزش همگانی نیز هزینه کرد.
استاندار زنجان با اشاره به اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به امر ورزش بر اساس قانون ششم برنامه توسعه اظهار داشت: این مبلغ حدود 13 میلیارد تومان است که باید برای پروژه های عمرانی هزینه شود.
وی در خصوص حامی مالی برای ورزش استان، خاطرنشان کرد: باید طرح عملیاتی برای مشارکت واحدهای صنعتی در ورزش ارائه شود تا با ورود بخش خصوصی به ورزش برای ارتقای سطح تیم های استان در لیگ های کشوری، کمک شود.

** کسب 73 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران زنجانی
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه ورزشکاران استان سازماندهی شده اند که این آمار در 9 ماهه سال جاری، 44 هزار و 338 نفر است، گفت: از این آمار، 26 هزار و 861 نفر مرد و 17 هزار و 477 نفر زن هستند.
علی خلیلی با اشاره به بیمه ورزشکاران، افزود: پنج درصد از آقایان و سه درصد از خانم های ورزشکار بیمه شده اند که در بخش خانم ها از متوسط کشوری پایین تر هستیم.
وی به وجود 295 هیات ورزشی در سطح استان و شهرستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع در 9 ماه سال جاری، 73 مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران زنجانی در مسابقات مختلف ملی، آسیایی، بین المللی و جهانی به دست آمده است.
خلیلی ادامه داد: تعداد دعوت شدگان استان به اردوی تیم های مختلف ملی در این مدت، 190 نفر بوده و 9 مورد اردوی تیم های ملی به میزبانی زنجان برگزار شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به عملکرد ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا، گفت: یک مدال طلا، یک نقره و 3 برنز در مسابقات آسیایی و 2 طلا و 6 بزنر در مسابقات پاراآسیایی به دست آمد.
وی مشکل اساسی هیات های ورزشی را پرداخت هزینه حامل های انرژی دانست و اظهار داشت: بیش از 12 میلیارد ریال بدهی بابت حامل های انرژی عملکرد هیات های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده و با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

** 30 میلیارد ریال به هیات های ورزشی اختصاص یافته است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز با بیان این که در گذشته، روال اعتبارات فصل 5 در اختیار استانداران بود و با تشخیص آن ها در بین هیات ها توزیع می شد، گفت: با توجه به تخصصی بودن حوزه ورزش، چند سالی است که این اعتبارات در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته تا با تشخیص ایشان توزیع شود.
مسیح الله سلطانی افزود: علاوه بر اعتبارات ورزشی، طی پنج سال گذشته مبلغ 30 میلیارد ریال از محل فصل 5 در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار مربوط به تجلیل ورزشکاران استان در بازی های آسیایی نیز از سوی استانداری تامین شد.
در این جلسه، تعدادی از روسای هیات های ورزشی، ورزشکاران و پیشکسوتان استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ورزش استان پرداختند.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.