به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این میزگرد با اشاره به سابقه ورزش کشتی در یزد، از مدارس برای رونق این رشته توسط دبیران ورزش و از خانواده ها برای تشویق فرزندان خود برای ورود به آن دعوت به همکاری کردند.
همچنین با اشاره به نقش رسانه های گروهی در فرهنگ سازی از اینکه در خصوص این رشته تاکنون به نحو مناسب، فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در استان انجام نشده است، ابراز ناخرسندی و بر همکاری جدی تاکید شد.
برگزاری مسابقات، جشنواره ها، معرفی قهرمانان و مدال آوران، تجلیل از پیشکسوتان، میزبابی رقابت های ملی و بین المللی، تقویت کمیته بانوان، برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی و همکاری خانواده ها و رسانه ها نیز مورد تاکید قرار گرفت.

**آمادگی برگزاری لیگ داریم
رئیس هیات کشتی یزد با اشاره به اینکه به رغم پیگیری های مستمر و اهمیت موضوع هنوز لیگ این ورزش در استان راه اندازی نشده است افزود: در این خصوص بارها از باشگاه ها خواستار همکاری برای برگزاری لیگ شدیم ولی هنوز محقق نشده است.
محمدشیبانی افزود: برای برگزاری لیگ مشکلی نداریم، قطعا از برنامه های محوری برای تقویت این ورزش و گسترش آن ، انجام کارهاست که امیدواریم باشگاه ها همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه کشتی یزد در کشور سابقه زیادی دارد و ظرفیت های خوبی در 2 بخش آقایان و بانوان نیز وجود دارد از آموزش و پرورش، خانواده ها و رسانه های گروهی برای گسترش این رشته به عنوان ورزش اول کشور خواستار همکاری شد.
رئیس هیات کشتی یزد خاطر نشان کرد: برگزاری لیگ، اعزام ها، جشنواره ها و میزبابی رقابت های ملی و بین المللی هزینه بر است ، باید صنایع به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم و جوانان عمل کنند.
شیبابی گفت: اقتصاد ورزش از موضوع های مهمی است که در استان به رغم صنعتی بودن نادیده گرفته می شود و اگر با فرهنگ سازی و همکاری بخش های مختلف و به خصوص شاهد تعامل صنایع باشیم می توان کارهای بزرگی برای افتخار آفرینی و تامین سلامت و نشاط برداشت.
رئیس هیات کشتی یزد به اهمیت برگزاری جشنواره ها، انجام دوره های آموزشی و دانش افزایی برای مربیان و داوران و جلب همکاری تمام علاقه مندان برای توسعه این ورزش تاکید کرد و آمادگی خود را برای تعامل همانند گذشته اعلام کرد.
شیبانی به اهمیت موضوع استعدادیابی در کشتی به عنوان یک اولویت و ضرورت اشاره کرد و گفت: این امر هر چند همه ساله توسط هیات انجام می شود، ولی مدارس و معلمان ورزش باید بیش از گذشته همکاری کنند.
وی با اشاره اینکه در سال های اخیر با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و جامعه هدف، ورزش کشتی یزد در میان 31 استان به جایگاه 26 رسیده است ، ابراز امیدواری کرد با تداوم برنامه ها و همکاری همگان استان به جایگاه حقیقی خود برسد.
رئیس هیات کشتی یزد به برگزاری حدود 20 برنامه فرهنگی و ورزشی توسط این هیات در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال برنامه های مختلفی پیش بینی شده و آمادگی میزبانی رقابت های ملی و بین المللی را در استان داریم.

** برگزاری لیگ در توسعه کشتی موثر است
کارشناس ورزش کشتی یزد هم گفت: برای گسترش و تقویت این ورزش مهم ملی، قطعا برنامه های مختلفی می توان انجام داد که یکی از مهمترین آنها، برگزاری لیگ است که باید با همکاری باشگاه ها و حمایت مادی و معنوی مسئولان، رسانه ها و به خصوص حامیان مالی انجام شود.
جواد حکیمیان افزود: هم اکنون حدود 700 نفر در استان در رشته کشتی اعم از آقایان و تعدادی از بانوان فعالیت دارند که به خاطر استعدادهای خوبی که وجود دارد اگر کار فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تقویت شود بدون شک شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر با برنامه ریزی هیات استان و همکاری جامعه هدف شاهد ارتقای جایگاه هیات کشتی یزد که زمانی در انتهای جدود رده بندی استان ها بود هستیم و برای تعالی آن به همکاری و فعالیت های بیشتر نیاز است.
کشتی گیر سابق یزد اظهار داشت: فرهنگ سازی توسط رسانه های گروهی، همکاری خانواده ها، حضور حامیان مالی، برگزاری مسابقات، اعزام ها و جشنواره همگی موجب توسعه این رشته محبوب می شود.
حکیمیان گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای داوران و مربیان و فعال سازی بخش بانوان و همچنین جلب مشارکت پیشکسوتان و بهره گیری از دیدگاه تمام دلسوزان و علاقه مندان به این ورزش محور برنامه هاست .

**کمیته بانوان تقویت شود
بانوی داور بین المللی ورزش کشتی یزد هم گفت: در بین بانوان این استان ظرفیت ها و علاقه مندان زیادی برای ورزش کشتی وجود دارد و هم اکنون شاهد حضور برخی از آنها در رقابت های ملی و بین المللی هستیم .
فاطمه کدخدا زاده افزود: برای تعالی این رشته و رسیدن به جایگاه حقیقی در سطح کشور قطعا کارهای زیادی انجام شده ولی کافی نیست و یکی از آنها تقویت کمیته بانوان و پیگیری مسائل مرتبط با این بخش است .
وی خاطر نشان کرد: شناسایی بانوان علاقه مند با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و برگزاری دوره های دانش افزایی به خصوص برای مربیان و داوران و تقویت نایب رئیس این هیات در امور بانوان خیلی لازم است.

**جایگاه کشتی یزد ارتقا یابد
پیشکسوت کشتی یزد گفت: این رشته در میان سایر رشته ها در استان از سابقه خوبی برخوردار است و قطعا هنوز تا رسیدن به جایگاه حقیقی در کشور فاصله داریم و برای اینکه ارتقا یابد باید فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اطلاع رسانی بیشتر شود.
محمدمهدی عندلیبی افزود: همکاری مدارس و معلمان ورزش برای شناسایی و جذب دانش آموزان علاقه مندان و آموزش و تشویق آنها برای ورود جدی به این رشته در توسعه آن خیلی ضروری است.
وی ادامه داد: خانواده های یزدی بر خلاف خیلی از استان های کشور به اندازه ای که به کنکور و مسائل علمی فرزندان خود اهمیت قائل می شوند به برنامه های ورزشی و فرهنگی توجه ندارند.
مربی کشتی یزد با اشاره به اینکه انجام فعالیت های ورزشی هیچ منافاتی با موفقیت های علمی ندارد، انجام آن را خود عاملی برای موفقیت های بیشتر در زندگی ذکر کرد و برای فرهنگ سازی همکاری همگان را خواستار شد.
عندلیبی به اهمیت راه اندازی لیگ استان، فرهنگ سازی توسط رسانه ها، برگزاری مسابقات و جشنواره ها، دوره های ارتقای علمی مربیان و داوران و مشارکت بخش خصوصی و صنایع را برای گسترش این رشته ضروری ذکر کرد.

**همدلی نیاز اصلی برای توسعه ورزشی کشتی است
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: برای توسعه کشتی فعالیت های مختلفی نیاز است که مهمترین آنها، همکاری تمام جامعه هدف و تعامل سازنده دلسوزان و پیشکسوتان و وحدت رویه است.
سید احمد هاشمی افزود: همگانی کردن این رشته جذاب با همکاری دستگاه های فرهنگی، اجرایی و رسانه ها، خانواده ها و حامیان مالی در استان یک ضرورت است که هیات کشتی باید برنامه ریزی و اقدام کند.
این مسئول تصریح کرد: راه اندازی لیگ منظم و مستمر، توجه به مقوله مهم آموزش، برگزاری جشنواره ها و مسابقات، اعزام ها، بهره گیری از ظرفیت رسانه های گروهی و میزبابی رقابت های ملی در توسعه این رشته موثر است.
هاشمی با بیان اینکه این اداره کل آماده هرگونه همکاری با هیات کشتی و توسعه آن در استان است بر ضرورت برنامه ریزی و برنامه محوری و ارائه طرح های مناسب توسط هیات تاکید کرد.
استان یزد با یک مبلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد و هیات کشتی در تمام شهرستات ها به جز بهاباد فعالیت دارد.
ایرنا، تنها خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران است که به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی در 19 مرداد 1313 خورشیدی با عنوان « آژانس پارس» و باهدف تولید و بازتاب اخبار و رویدادهای مهم ایران، منطقه و جهان شکل گرفت.یجا
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون 84 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
ایرنا همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
7536/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.