جهانگیر صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد فضای آموزشی در هشت شهرستان استان زنجان توسط اداره کل نوسازی و بدون مشارکت خیران ساخته خواهد شد.
به گفته وی، ساخت این 40 مدرسه در استان با 640 میلیارد ریال اعتبار محقق می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: برخی از پروژه های آموزشی در استان با مشارکت خیران و بنیاد برکت اجرا و تحویل آموزش و پرورش می شود.
صفری یادآوری کرد: این بنیاد به عنوان یک مجموعه‌ برای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام‌المنفعه در مناطق محروم و کمتر‌ توسعه‌ یافته فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: قبل از انقلاب حدود 500 مدرسه با سه هزار کلاس درس در سطح استان زنجان وجود داشت که این تعداد اکنون به یک هزار و 571 باب رسیده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: از این تعداد مدرسه یک هزار و 71 باب نوساز و 312 باب نیز قبل از انقلاب تخریب و بازسازی شده است.
صفری خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و 383 مدرسه با هشت هزار و 218 کلاس درس پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان زنجان احداث و تحویل دانش آموزان شده است.
به گفته وی، در بخش توسعه فضاهای آموزشی شبانه روزی در مناطق محروم و روستایی 119 مدرسه با 552 کلاس برای تحصیل و تحت پوشش قراردادن دانش آموزش این مناطق محروم احداث، تجهیز و راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، 194 هزار و 186 دانش آموز دختر و پسر در 2 هزار و 440 مدرسه در سه مقطع تحصیلی در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.