به گزارش ایرنا، ایرج احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه پساب، کالای جدیدی به حساب می‌ آید، بنابراین استفاده از این کالای نیازمند زیرساخت های لازم است.
وی با بیان اینکه در شهرک های صنعتی قدیمی استان شبکه توزیع آب برای همه بخش ها به صورت واحد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این شهرک ها آب مصرفی تمامی واحدهای مستقر از یک منبع و شبکه توزیع مشترک تامین می شود به طوری که واحدهای فعال در زمینه های مختلف مثل مواد غذایی، بهداشتی و حتی صنایع سلولزی و فولادی آب مورد نیازشان از یک منبع واحد است؛ بنابراین به دلیل رعایت موازین و مسایل بهداشتی نمی توان پساب را به چرخه استفاده مجدد وارد کرد.
احمدی به اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاصلاب در شهرکهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون در پنج شهرک صنعتی استان تصفیه خانه فاصلاب به بهره برداری رسیده و احداث 2 تصفیه خانه دیگر نیز در دست مطالعه است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان یاد آور شد: در این پنج شهرک، از پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود و به نوعی با اجرای بازچرخانی آب، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف این مایع حیات انجام می شود.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.