محرمعلی عزیزی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شکارچیان یقین بدانند که محیط بانان اجازه نمی دهند حیات وحش این منطقه از سوی شکارچیان غیرمجاز مورد تهدید قرار گیرد و در صورت مشاهده با خاطیان، برابر با قانون و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: این پناهگاه، زیستگاه مناسبی برای قوچ و میش ارمنی و پازن (بز کوهی) و دیگر گونه های جانوری ازجمله خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری و چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی چون سفید رودخانه ای، سس، زرده پر و اسبله است.
وی تصریح کرد: پناهگاه حیات وحش انگوران در جنوب شرق منطقه حفاظت شده انگوران واقع شده و از سال 1349 به حفاظت درآمده و از سال 1354 نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و دارای مساحت 29 هزار و 833 هکتاری است.
عزیزی به دستگیری سه شکارچی متخلف که قصد شکار حیات وحش در پناهگاه حیات وحش انگوران از توابع این شهرستان را داشتند اشاره کرد و افزود: این شکارچیان خاطی 20 دی جاری، حین شکار حیات وحش در دام محیط بانان افتادند.
وی اظهار داشت: یک قبضه سلاح شکاری برنو و یک قبضه ته پر، سه تیر فشنگ گلوله زنی، 2 عدد پوکه، 6 تیر فشنگ ساچمه زنی و 2 دستگاه دوربین چشمی از این سه شکارچی خاطی، کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان در پی پایش مناطق تحت مدیریت این اداره، این سه شکارچی متخلف را مشاهده و نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.
عزیزی افزود: این شکارچیان متخلف دستگیر شده که بومی منطقه هستند پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ماهنشان معرفی شدند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.