شکارچی اینستاگرام دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ازنا از دستگیری شکارچی اینستاگرامی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس، «منصور درویشی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برابر گزارش‌های واصله مردمی به یگان حفاظت این اداره مبنی بر فعالیت مجرمانه شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا و قرار دادن تصاویر آن‌ها در شبکه‌های مجازی نیروهای این یگان اقدام به بررسی موضوع کردند.

وی گفت: فردی از متخلفین شکار غیرمجاز حیوانات وحشی که پس از چندین بار تخلف شکار از دام قانون گریخته بود، اخیراً با رصد اطلاعاتی یگان حفاظت اداره‌کل محیط‌زیست لرستان و شهرستان ازنا با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در پی انتشار تصاویر شکار در شبکه مجازی «اینستاگرام» شناسایی و دستگیر شد.

درویشی اظهار کرد: این متخلف با تشکیل تیم پیگیری موضوعات شکار و صید در فضای مجازی پس از اخذ مجوزهای قانونی از سوی مقامات قضایی ازنا دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ازنا افزود: در تصاویر بدست آمده، این شکارچی ۱۰ قطعه کبک و ۲ رأس قوچ وحشی در حوزه پناهگاه حیات‌وحش سفید کوه ازنا شکار کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در بازرسی‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ازنا از منزل فرد متخلف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ، ۹۰ عدد فشنگ کالیبر ۱۲ به همراه مقادیری گوشت قوچ وحشی نیز کشف و ضبط شد.

منصوری ادامه داد: یگان حفاظت محیط‌زیست این اداره پس از جمع‌آوری مدارک و مستندات و تشکیل پرونده، موضوع را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داد.

لرستان با داشتن طبیعت بکر همواره مورد بی‌مهری شکارچیان غیرمجاز قرار می‌گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید