به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق گزارشات همیاران محیط زیست با هماهنگی اداره محیط زیست اشترانکوه و پلیس امنیت شهرستان دورود با اخذ دستور قضایی، بازرسی از منزل 2 نفر مظنون به شکار غیر مجاز حیات وحش انجام شد.
وی اظهار داشت:در این بازرسی 2 قبضه اسلحه، تعدادی فشنگ، مقادیری گوشت شکار و تروفه یک راس کل و یک راس بز وحشی کشف و ضبط شد.
وی افزود:این متخلفان با توجه به ارتکاب به عمل مجرمانه و به دستور دادستان شهرستان دورود روانه زندان شدند.
فتحی بیرانوند گفت: این افراد محکوم به پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال بابت جریمه ضرر و زیان به محیط زیست شدند و از جهات جنبه عمومی جرم نیز مجازات خواهند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه جرایم زیست محیطی در زمینه های کیفری و حقوقی افزایش داشته، گفت: این اداره کل و دستگاه قضایی برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان مربوطه را در دستور کار دارند.
فتحی بیرانوند ادامه داد: در این راستا احکام بازدارنده ای از قبیل حبس های بلند مدت، ضبط اسلحه مجوزدار و بدون مجوز به نفع دولت و نیز جرایم نقدی سنگین برای متخلفان حوزه شکار و صید صادر شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 411 پرونده تخلفاتی در این استان تشکیل و در این راستا، 560 متخلف زیست محیطی دستگیر شده است.
فتحی بیرانوند اظهار داشت: 194 قطعه پرنده زنده گیری شده شامل 109سهره، هفت قطعه طرقه، سه قطعه تیهو و 16 قطعه کبک، هشت قطعه دلیجه، سه کبوتر و 44 قطعه قمری، سه سنقر و یک سارگپه از متخلفان بدست آمده است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.