گزارش روز یکشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ مأموران یگان حفاظت محیط زیست چاف و چمخاله به همراه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود و مددجویان زندان، طی عملیاتی در اراضی چاف و رادار کومه، دام های هوایی این منطقه را جمع آوری و کومه های شکار را تخریب کردند.
بنا به اظهار سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود؛ در این عملیات، دو باب کومه شکاری تخریب و 40 حدود رشته دام هوایی به همراه دیگر ادوات جرم کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات جمع آوری و پاکسازی دام های هوایی تا پایان فصل حضور پرندگان در این شهرستان با جدیت ادامه دارد و بر این اساس افرادی که اقدام به دام گذاری کرده اند، قبل از اقدامات یگان این اداره نسبت به جمع آوری دام ها اهتمام ورزند.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان پیشتر نیز اعلام کرده بود که تعدادی دام سنتی زنده گیری پرندگان در شهرستان سیاهکل کشف ، ضبط و جمع آوری شد.
نجات همچنین از ادامه پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در کانال آبی رادارکومه توسط مأموران پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله خبر داد و گفت: سنبل آبی از گونه های مهاجم غیر بومی است که با سرعت بالا در پهنه آبی تکثیر و با گسترش در مناطق مختلف، تهدیدی برای تنوع زیستی محسوب می شود.
وی افزود: پاکسازی این گیاه در سال های 95 ، 96 و 97 انجام شده ولی با رشد سریع تجمع مجدد گونه سنبل در پهنه های آبی چاف و چمخاله، پاکسازی این گیاه از شهریورماه امسال آغاز و تا پاکسازی کامل ادامه خواهد داشت.
شهرستان لنگرود با سه بخش مرکزی، کومله و اتاقور در 60 کیلومتمری شرق مرکز استان گیلان واقع است. چاف و چمخاله از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود هستند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.