گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست، متهم پرونده در بازار لنگرود، به عرضه و فروش پرندگان شکارشده اقدام می کرد که با توجه به جرم بودن این کار، با همکاری ماموران کلانتری، بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شد.
سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود در این ارتباط گفت: با هرگونه عرضه و فروش پرندگان وحشی برخورد قاطع می شود و مجازات حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی تا شش ماه حبس بوده و چنانچه پرندگان در معرض فروش از نوع پرندگان شکاری باشند، مجازات نقدی تا 120 میلیون ریال به همراه مجازات حبس تا سه سال خواهد بود.

** اخذ دستور قضایی برای جمع آوری دام های هوایی در لاهیجان
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به استان های شمالی و بخش جلگه ای شهرستان، در برخی از روستاهای بخش رودبنه افراد محلی بصورت هماهنگ شده اقدام به قرق کردن برخی مناطق و آببندان ها و شکار غیرمجاز پرندگان می کنند.
بر اساس این گزارش؛ باتوجه به ممنوعیت قرق اختصاصی و نصب تورهای هوایی (رادام وداردام) برای شکار و صید پرندگان، حوزه قضایی بخش رودبنه دستورهای لازم را به فرماندهی کلانتری رودبنه برای همکاری با یگان حفاظت محیط زیست، تخریب و جمع آوری کومه های غیر مجاز، تورهای هوایی شکار و صید غیر مجاز صادر کرد.
شهرستان هیا لنگرود و لاهیجان در شرق استان گیلان قرار دارند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.