گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ اصفر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت بیان داشت: براساس گزارش های و انتشار اخبار مربوط به اعدام یک قلاده سگ در انبار یک واحد کارخانه برنجکوبی واقع در روستای فخرآباد بخش لشت نشا، با همکاری اداره محیط زیست شهرستان رشت، حراست اداره کل و یکی از سمن ها ، متخلفان شناسایی و برای پیگرد قانونی به حوزه قضایی لشت نشا معرفی شدند.
وی ادامه داد: این افراد به طرز بی رحمانه و وحشیانه ای ، یک قلاده سگ را در انبار واحد برنجکوبی به دار آویخته و با چوب دستی مورد ضرب و شتم قرار داده بودند که با حضور یگان محیط زیست این اداره، رئیس اداره حراست و سایر کارشناسان با تحقیق و تفحص، شناسایی و براساس احکام صادره قرآنی به مرجع قضایی معرفی شدند.
حیوان‌ آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی و بزه ‌کاری محسوب می شود. در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان ‌آزاری، جرم‌انگاری شده و به حیطه جرایم وارد شود. حیوان آزاری به اشکال متعددی نمود پیدا می کند؛ از درگیر کردن حیوانات با یکدیگر تا ضرب و جرح فیزیکی، زندانی کردن و نگهداری حیوانات در مکان های نامناسب که همگی در این قالب می گنجد با این تفاوت که در پاره ای از اوقات ضریب و سطح خشونت در این امر بسیار بارز و مشهود است و در برخی موارد نیز کمرنگ و نامحسوس به نظر می رسد.
اما هر آنچه است اختلالات روحی ، روانی و رفتاری انسان وجه اشتراک تمامی حیوان آزاری ها به شمار می رود که با شدت و ضعف هایی بروز می یابد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.