کرمعلی گیلانه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: یک پیمانکار راهسازی هنگام ساخت راه در روستای مجاور منطقه حفاظت شده خانگرمز اقدام به تخریب محیط زیست کرد.
وی افزود: این پیمانکار برای استفاده از سنگ برای زیرسازی راه با حضور در منطقه حفاظت شده خانگرمز اقدام به شکستن سنگ با استفاده از تجهیزات سنگ خُرد کنی از جمله یک دستگاه «پیکور» کرده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان توضیح داد: واحدهای صنعتی با استفاده از پیکور اقدام به شکست کوه های صخره ای و برش آن با سیم الماسه می کنند سپس با تبدیل آن به سنگ لاشه یا شن و ماسه آن را در طرح های عمرانی به کار می برند.
گیلانه بیان کرد: بلافاصله پس از این اقدام متخلفانه موضوع به محیط زیست اطلاع رسانی شد که با حضور تیم های این یگان خودروی وی توقیف و فرد متخلف دستگیر شد.
وی اضافه کرد: لایحه در این زمینه تنظم و تقدیم مرجع قضایی شد که دادگاه بزهکاری متهم را محرز و آشکار دانست و رای به یک سال حبس تعزیری وی داد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان بیان کرد: با توجه به تخریب صورت گرفته و طبق محاسبه میزان تخریب این متخلف به پرداخت جریمه نقدی به محیط زیست نیز محکوم شد.
در سیاست‌های کلی محیط زیست بر جرم انگاری تخریب محیط زیست و مجازات مؤثر و بازدارنده برای تخریب‌کنندگان محیط زیست و الزام آنان به جبران خسارت تاکید شده است.
پیکور نوعی چکش قوی هیدرولیکی است که برای خُرد کردن صخره ها و بتن کاربرد دارد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.