استاندار زنجان با اشاره به ضرورت ارتباط با دانشگاهیان به ویژه دانشجویان، از تشکیل جلسات با دانشجویان هر دو ماه یکبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی در جلسه دیدار و هم اندیشی استاندار زنجان با رؤسای دانشگاه ها و اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه های زنجان، با تأکید بر اولویت بندی پروژه های در حال اجرای استان گفت: در حال حاضر اولویت با پروژه های موثر است.

وی انجام 39 پروژه را جزو اولویت های استان دانست که باید استان زنجان را از معبر به مقصد تبدیل کند.

 استاندار زنجان، همچنین از اهمیت حضور مسئولان در بین مردم سخن گفت و افزود: بزرگترین رسالت مسئولان ایجاد آرامش در بین مردم است.

حقیقی، با اشاره به توانمندی های جمعیت جوان استان از حمایت از دانش آموزان مناطق محروم استان جهت راه‌یابی آنها به  دانشگاهای مطرح کشور از بهمن ماه  خبر داد.

وی در رابطه با تأمین امنیت دانشجویان در بلوار استقلال، پیگیری و نظارت نیروی انتظامی را خواستار شد و گفت: بدون تأمین امنیت هویت ما ارزش نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان از تشکل‌های دانشجویی خواست درچارچوب قانون عمل کنند و افزود: مسئولان حق ندارند مانع اقدامات دانشجویان در چارچوب قانون باشند.

وی از دانشجویان خواست ضمن تعامل صحیح با یکدیگر شأن دانشجو و استاد را در دانشگاه حفظ کنند.

استاندار زنجان، در پاسخ به سئوالی در رابطه با شفاف سازی بودجه استان زنجان نیز گفت: ظرف یکی دو هفته آینده با حضور در صداو سیمای استان زنجان در این رابطه با مردم سخن خواهد گفت.

استاندار زنجان همچنین به طور جدی از پیگیری نوسازی اتوبوس های دانشگاه زنجان و مشکل ورودی دانشگاه زنجان خبر داد وبا تأکید بر پرهیز از شعار زدگی، یاری دانشجویان برای انجام اقدامات ماندگار در استان را خواستار شد.

در این جلسه رؤسای دانشگاه ها و اساتید و دانشجویان استان نیز به طرح دیدگاه ها و نظرات و بیان مشکلات صنفی خود از جمله فرسودگی اتوبوس های دانشگاه زنجان، پذیرش بیش از ظرفیت دانشجو، لزوم جلوگیری از پولی شدن دانشگاه ها، لزوم جوانگرایی در انتصاب مدیران و ارتباط صنعت و دانشگاه پرداختند.

به گزارش ایلنا در حال حاضر 56877 نفر دانشجو در 46 مرکز دانشگاهی در استان زنجان در حال تحصیل هستند که 51/6 درصد ان را پسران و 48/22 درصد آن را دختران تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.