حسین رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در باره برنامه‌های آموزش‌وپرورش استان البرز در راستای پژوهش محور شدن مدارس استان، اظهار داشت: خوشبختانه استان البرز بعنوان قطب علم و فناوری شناخته می‌شود و برگزیدگان و نخبگان کشور در این استان حضور دارند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پروش استان البرز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "مدرسه کانون خلق دنیای آینده است"، گفت: باید به سمت خارج کردن مدارس از حالت آموزشی مطلق حرکت کنیم و دانش‌آموزان مدارس را از دوران کودکی و نوجوانی با فضای جامعه و مشکلات آن آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همکاری‌های خوبی با معاونت آموزش متوسطه در این زمینه آغاز شده است، بیان کرد: طرح‌های دانش آموزان نخبه استان در حال جمع‌آوری است و به دنبال اسپانسر هستیم تا این طرح‌ها را به بخش صنعت ارائه کنیم.

رحمانیان با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار معلم پژوهنده در استان البرز حضور دارد، گفت: هنوز این نقد وجود دارد که تا کنون اقدام پژوهی‌ها وارد مقطع متوسطه نشده، باید تلاش کنیم روحیه پژوهشگرانه را وارد مدارس کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پروش استان البرز، افزود: باید تلاش کنیم معلمان و دانش‌آموزان با رویکرد پژوهشگرانه به بحث آموزش نگاه کنند، متاسفانه به مسئله پژوهش و پرورش کمتر توجه شده است در صورتی که از بحث آموزش اهمیت بیشتری دارد.

وی درباره برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته تکریم از مقام معلم، اظهار داشت: برنامه استانی باشکوهی در سطح استان اجرا خواهد شد.

رحمانیان با بیان اینکه معلم نمونه استان البرز از بین معلمان هزار و 292 مدرسه استان انتخاب می‌شود، گفت: سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که در بحث انتخاب معلم برتر استان در راستای تمرکززدایی، خلاقیت و استقلال بیشتر مدارس دخالتی نداشته باشد و این امر را برعهده خود مدارس قرار داده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پروش استان البرز، افزود: نگاه آموزش و پرورش استان در انتخاب معلم برتر استان این است که معلم نمونه، اول معلم باشد سپس سایر ویژگی‌ها مثبت را داشته باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624173
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.