به گزارش ایرنا، محمدرضا انصاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان آموزش در قالب حدود 19 هزار نفر دوره برگزار شد و در واقع 84 درصد از کل تعهد آموزشی امسال انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه برای یادگیری و ارتقای مهارت شغلی نسل جدید نیازمند هدفگذاری دقیق هستیم، اظهار داشت: مجموع تعهد مراکز دولتی تا پایان امسال در تمام بخش ها بیش از 3 میلیون و 520 هزار نفر ساعت پیش بینی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و 384 هزار نفر ساعت در مراکز شهری، همچنین بیش از 864 هزار نفر ساعت در مراکز جوار دانشگاه، کارگاه روستایی و عشایری، کارگاه سیار شهری و بهزیستی آموزش دیده اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای زنجان تاکید کرد: همچنین بیش از 721 هزار نفر ساعت نیز در سکونت گاه های غیر رسمی، آسیب اجتماعی، زندان ها، صنایع، اصناف و پادگان ها آموزش دیده اند.
انصاری با تبیین عملکرد آموزشی این اداره کل در چهار بخش خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی تصریح کرد: در این مدت 9 هزار و 331نفر دوره در قالب یک میلیون و 587 هزار نفر ساعت در بخش صنعت و 6هزار و 87 نفر دوره با بیش از 831 هزار نفر ساعت در بخش خدمات فعالیت آموزشی برگزار گردیده است.
وی گفت: همچنین 2هزار و 280 نفر دوره آموزش با بیش از 397 هزار نفر ساعت در بخش فرهنگ و هنر و 968 نفر دوره با بیش از 153 هزار نفر ساعت در بخش کشاورزی از دیگر فعالیت های آموزشی مامحسوب می شوند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات دولتمردان و رویکرد دولت در حوزه اشتغال، آموزش های این سازمان نیز باید بازار محور باشد تا به نیازهای جامعه توانایی پاسخ داشته باشد.
انصاری اظهار داشت: با هماهنگی این مجموعه و دانشگاه های زنجان و آزاد اسلامی این استان، کارآموزی در مراکز دولتی فنی و حرفه ای برای دانشجویان این مکان ها اجباری گردیده است.
به گزارش ایرنا، دوره‌های مهارتی استان در 14مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و بیش از 145 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.
این استان با داشتن بیش از 152 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه بصورت میانگین یک میلیون و 700 هزار نفر ساعت معادل 6 تا هفت هزار نفر را تحت آموزش های مهارتی خود قرار می دهد.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.