به گزارش ایرنا حشمت کوشکی، روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 800 آموزشگاه آزاد به عنوان بخش خصوصی زیر مجموعه اداره کل آموزش فنی‌ و ‌حرفه‌ای فارس با اجرای 7 هزار و 712 دوره آموزشی در سال 96 مهارت‌آموزی به بیش از 53 هزار و 324 نفر را بر عهده داشته‌ است.
وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در قالب 308 حرفه آموزشی در شاخه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر به متقاضیان ارایه شده است، بیان کرد: با هدف حمایت از بخش خصوصی، حرفه‌هایی که در آموزشگاه‌های آزاد آموزش داده می‌شود، از دستور کار مراکز بخش دولتی خارج شده است.
کوشکی، همچنین تعداد افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های مهارتی بخش دولتی در سال گذشته را 9میلیون و 700 هزار نفر ساعت برشمرد و افزود: آموزش مهارتی در بخش دولتی در مراکز ثابت و سیار شهری، آموزش به آسیب دیدگان اجتماعی، آموزش در جوار دانشگاه ها، کار آموزی در محیط کار واقعی، آموزش در صنایع، آموزش در زندان ها، آموزش در پادگان ها و آموزش به روستاییان و عشایر صورت می‌پذیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: متاسفانه فرهنگ کار در جامعه ما دچار آسیب شده است و افراد کار را به پشت میز نشینی تعبیر می کنند در حالی که افراد جویای کار می‌توانند در صورت کسب مهارت در رشته‌های مختلف فنی و خدماتی سریع‌ترین راه را برای ورود به بازار کار انتخاب کنند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.