جمیل احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان آموزش فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و در رشته های مختلف مهارتی به چهار هزار و 694 کارآموز داده شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین آموزش های سه ماهه امسال در کارگاه های ثابت شهری و در حوزه خدمات بود، افزود: در این حوزه 297 هزار و 75 نفر ساعت به یک هزار و 982 نفر کارآموز آموزش داده شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان اضافه کرد: سالیانه سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت معادل 17 تا 18 هزار نفر در بخش دولتی و یک میلیون و 500 هزار نفر ساعت معادل هشت هزار نفر در بخش غیر دولتی مراکز وابسته فنی و حرفه ای در استان کردستان آموزش می بینند.
وی همچنین با اشاره به آموزش های مهارتی ارائه شده در 130 آموزشگاه غیر دولتی یادآور شد: در چهار ماه منتهی به تیر ماه امسال 526 هزار و 519 نفر ساعت معادل 2 هزار و 457 نفر در آموزشگاه های آزاد آموزش مهارتی رشته های مختلف فرا گرفتند.
احمدی با بیان اینکه جامعه هدف ما افراد جویای کار و کسانی که بدنبال ارتقای مهارت خود در بازار کار هستند، است، گفت: علاقه جوانان ما به یادگیری حرف و مشاغل و حرفه آموزی می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه را فراهم کند.
وی تاکید کرد: حضور افرادی که آموزش‌ های لازم را در مراکز فنی و حرفه‌ای کسب کرده‌ و اکنون بنگاه اقتصادی کوچکی ایجاد کرده ‌اند بهترین الگو برای افراد جویای مهارت و شغل است.
به گزارش ایرنا، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با تعداد 16 مرکز آموزش دولتی، 90 کارگاه ثابت شهری، 45 کارگاه سیار شهری، 102 کارگاه سیار روستایی، 23 کارگاه صنایع ضمن کار، 27 کارگاه صنایع اصناف، هفت کارگاه جوار دانشگاه، 60 کارگاه سیار پادگان و 39 کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
از 31 تیر تا 6 مرداد با عنوان هفته ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.