به گزارش ایرنا؛ فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان افزود: ارائه آمار اشتباه حتی به صورت سهوی ممکن است سیستم را دچار اشکال کند به همین دلیل باید در ارائه آن دقت شود.
وی اظهار داشت: زنجان در 15 شاخص جرم های اجتماعی و امنیتی، جزء استان های بسیار موفق کشور است.
حقیقی با بیان اینکه زنجان در شاخص های امنیتی، جزء 3 استان امن کشور است، خاطرنشان کرد: این امر نشان از اهمیت دادن مردم استان به معنویت و ارزش ها است.
استاندار زنجان تصریح کرد: آمار مربوط به وضعیت سلامت جامعه در شاخص های مختلف، اهمیت کانون سلامت محله، سند امنیت غذایی و اجتماعی کردن سلامت را نشان می دهد.
وی ادامه داد: برای اجتماعی کردن سلامت باید از ظرفیت شوراها و دهیاری ها استفاده شود تا آموزش از مردم برای مردم باشد.
حقیقی با بیان این که خوشبختانه بیماری های واگیردار، مهار شده اند، گفت: مشکل اصلی جامعه در بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون و دیابت بوده که منشا اصلی آن تغذیه است.
وی افزود: وزارت بهداشت 25 درصد در سلامت جامعه نقش داشته و بقیه، سهم مسئولینی است که باید غذای سالم در اختیار جامعه قرار دهند.
حقیقی تصریح کرد: بخشی هم بر عهده مردم است که باید اصول تغذیه را رعایت کنند.
استاندار زنجان اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از استان هایی که کمترین درگیری را دارند به عنوان استان نمونه اجرا تا الگوی کشور شود.
وی افزود: در این زمینه استان زنجان طرحی را آماده و به وزارت کشور ارسال می کند تا بخشی از پیشگیری به عنوان نمونه در زنجان برگزار شود.
به گزارش ایرنا، چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری با محوریت سند ملی سلامت جوانان برگزار و 41 جلسه ستاد شهرستانی نیز در شهرستان ها برگزار شده است.
5695/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.