به گزارش ایرنا؛ سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه در آیین معارفه فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه کلید حل مشکلات در گذشته مراجعه به بزرگان و افراد متنفذ محل بود که امروز فراموش شده است، اظهار داشت: خلاء امروز جامعه این است که باید احیا کنیم و خوشبختانه این زمینه‌ها در استان زنجان وجود دارد و باید ارتقا دهیم.
وی با بیان این که حدود 700 کلانتری در کل کشور، دفتر مشاوره دارند، افزود: تاکنون 400 هزار پرونده دعواهای ساده و عمومی ارجاع شده به این دفاتر با میانگین نیم ساعت صحبت، حل و منجر به صلح شده و به مراجع قضایی ارجاع داده نشده است.
اشتری با بیان این که نیروی انتظامی با این نگاه که مشکلات اجتماعی از طریق مردم حل شود ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برای کاهش جرایم باید اقدامات پیشگیرانه انجام داده و تمام افراد، خانواده‌ها، سازمان‌ها و نیروی انتظامی به یکدیگر کمک کنند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که هرکج از وجود مردم استفاده شده موفق بوده‌ایم، تصریح کرد: برای کاهش جرایم باید از خانواده شروع کنیم اگر بنیان خانواده قوی و بر اساس اعتقادات دینی باشد مشکلات کاهش یافته و مراجعات به مراجع قضایی و کلانتری‌ها کاسته می‌شود.
وی یکی از دستاوردهای نیروی انتظامی را حفظ و ارتقای امنیت دانست و گفت: امنیت باثبات و مثال‌زدنی در کشور داریم که باید قدر دانسته و به ارتقای آن کمک کنیم تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.
اشتری، اعتماد جامعه به نیروی انتظامی را بالاترین سرمایه پلیس بیان کرد و افزود: در نظرسنجی‌های صورت‌گرفته معتبر چند سال گذشته، اعتماد مردم به پلیس هر سال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به درگیری بالای پلیس در یک سال گذشته به دلیل توطئه‌های دشمن، خاطرنشان کرد: فتنه سال 96 اتفاقات پس از آن نیز مانند برخی شهرهای غربی، کازرون و اعتصاب کامیون‌داران به لطف خدا و حضور مردم در صحنه، خنثی شد.
وی با بیان این که مجرم، فردی است که به حقوق دیگران تجاوز و تعدی می‌کند، تاکید کرد: عملکرد پلیس باید به گونه‌ای باشد که مجرم با دیدن پلیس، احساس خوف داشته ولی جامعه که اکثریت آن قانونمند هستند پلیس را پانهگاه خود بدانند.
اشتری افزود: اقتدار پلیس برای افراد مجرم و پناه به افرادی است که قانون را رعایت می‌کنند.
رئیس پلیس کشور با بیان این که کلانتری‌ها محل رفع و رجوع مشکلات مردم است، تصریح کرد: همه باید از افراد متنفذ محل گرفته تا خود مردم به آن مراجعه کرده و در مقابل، روسای کلانتری‌ها نیز باید در مجامع عمومی حاضر شوند که در این صورت به امنیت و آرامش مطلوب نزدیک‌تر می‌شویم.
وی با اشاره به این که سرلوحه کار ما اجرای تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا است، یادآور شد: اصل بر اجرای ماموریت‌ها و استقلال ناجا در کنار تعامل با مردم و مسئولین و اقدامات شایسته برای جامعه است.
اشتری با بیان این که مراسم سوگواری مردم زنجان، وجهه بین‌المللی داشته الگوی تمام شیعیان است، گفت: مردم فهیم، ولایتمدار و حسینی زنجان در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و تمام عرصه‌هایی است که نظام به آن نیاز داشته پیشتاز بوده و نقش مهم و موثری ایفا کرده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: آمار استان زنجان در ناجا برای جرایم و آسیب‌های اجتماعی نسبت به جمعیت آن همیشه مناسب بوده که نشان از ریشه مذهبی در استان دارد.
وی ادامه داد: در تحلیل داده‌ها نیز جرایم استان و شهری که مبانی دینی و اعتقادی قوی داشته و بافت و شاکله سنتی خود را حفظ کرده کمتر است.
اشتری اظهار داشت: بیشترین جرم‌ها مربوط به فضای مجازی است که امسال این جرایم 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.