به گزارش ایرنا، سردار عزیزاله ملکی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس 'پلیس مقتدر، امین مردم' را شعار امسال پلیس معرفی کرد و اظهار داشت: تأمین امنیت، آرامش فردی، اجتماعی و اجرای عدالت از مهم ترین وظایف پلیس است.
وی، اولویت های اصلی این نهاد انتظامی را مبارزه قاطع با اخلال گران امنیت اقتصادی کشور بخصوص باند های اصلی قاچاق، کاهش سرقت و نا امن کردن وقوع هرگونه جرم مشهود در جامعه اعلام کرد.
فرمانده انتظامی هرمزگان، کاهش تلفات ناشی از تصادف، پیشگیری انتظامی و مقابله با جرایم، آسیب های اجتماعی در فضای حقیقی ومجازی، توجه به استانداردهای حرفه ای و اخلاقی پلیس در قالب قرارگاه جهادی آموزش را بخش دیگری از ماموریت های امسال پلیس انتظامی نام برد.
سردار ملکی از احساس امنیت و آرامش در شهروندان به عنوان ویژگی های یک جامعه سالم دینی یاد کرد و افزود: امروزه امنیت در توسعه همه جانبه کشور نقش به سزایی داشته و احساس امنیت، رشد و شکوفایی فعالیت های ارزشمند جامعه را به دنبال دارد.
وی گفت: راه اصلی تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، داشتن پلیسی مقتدر و در عین حال خوش رفتار و رئوف است، در واقع حکومت با اقتدار، بدون داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت محقق نخواهد شد.
ملکی یاد آور شد: پلیس نهادی است که اقتدار قوانین هرحکومتی را به نمایش می گذارد و چگونگی عمل و رفتار آن بیانگر نگاه آن حکومت به حقوق انسان ها و شهروندان و میزان انضباط اجتماعی در جامعه است.
به گفته این مقام انتظامی، اصلاح مداوم وضعیت عملکردی، رفتاری و اخلاقی پلیس و ارتقا کارآمدی و اثربخشی آن منوط به شناخت مولفه های پلیس مطلوب و بازسازی سازمان پلیس بر اساس این مولفه هاست.
فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان کسب رتبه برتر کاهش تلفات ناشی از تصادف در بیش از 4 سال متوالی، کسب رتبه اول کشوری درکشف و مبارزه با کالای قاچاق و سوخت، کسب رتبه سوم کشوری در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر، کاهش بیش از 70 درصدی جرائم کارکنان به واسطه صیانت از آن ها را بخشی از فعالیت های پلیس این استان نام برد.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.